اخبار اقتصاد ایران

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای اندیشه و بندر دیر :: افق میهن

در ادامه طرح توسعه فیبر نوری ایرانسل در شهرهای مختلف کشور، عملیات اجرایی این پروژه در شهرهای اندیشه و بندر دیر آغاز شده است.

به گزارش افق میهن، پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل ایرانسل (FTTx) در شهرستان اندیشه استان تهران و بندر دیر استان بوشهر آغاز به کار کرد. ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال تکمیل است.

بر این اساس پروژه های فیبر نوری ایرانسل برای منازل و مشاغل (FTTx) در شهرستان اندیشه با اعتباری بالغ بر ۵۲۵ میلیارد ریال و به طول ۴۵ کیلومتر و در شهرستان بندر دیر با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و به طول انجام شده است. ۱۸ کیلومتر. . پس از اتمام عملیات حفاری و سایر مراحل عملیات اجرایی، مردم و مشاغل می توانند با ارائه درخواست از اینترنت پرسرعت فیبر نوری ایرانسل در شهرهای اندیشه و بندر دیر بهره مند شوند. این میزان نصب فیبر در این دو شهرستان جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار و ۶۰۰ خانوار در شهرستان اندیشه و ۱۳ هزار و ۲۰۰ خانوار در بندر دیر را پوشش می دهد.

فیبر نوری |  ایرانسل

پیش از این و در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت ایرانسل مبتنی بر فیبر نوری طی مراسمی توسط رئیس جمهور وقت افتتاح شد. در این مراسم سرویس اینترنت فیبر نوری که به سرویس «فیبر به منازل و مشاغل (FTTx)» معروف است در قالب «طرح ملی منازل و مشاغل فیبر نوری» و بابل در استان مازندران به بهره برداری رسید. اولین شهر ایرانسل این سرویس را دریافت کرد. همچنین در ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ پوشش اینترنت پرسرعت فیبر نوری ایرانسل برای منازل و مشاغل (FTTx) در شهرستان بابل در استان مازندران با حضور وزیر ارتباطات تکمیل شد.

فیبر نوری |  ایرانسل

ایرانسل در مرداد همچنین در سال ۱۴۰۲ مجوز یکپارچه خدمات شبکه و ارتباطات (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد. ایرانسل با دریافت این مجوز رسما به جمع ارائه دهندگان خدمات ارتباط ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی مشمول تاییدیه فوق پیوست. پروژه های توسعه فیبر نوری ایرانسل در مجموع در ۶۱ شهر کشور شامل ماهدشت، کمال شهر و محمد شهر از استان البرز، تبریز از استان آذربایجان شرقی، بوکان، ماکو، مهاباد و میاندوآب از استان آذربایجان غربی، بندر دیر، خورموج، برازجان. و گناوه از بوشهر، چهاردانگه، گلستان، اندیشه، شهریار، کهریزک، شهیدشهر، فردوسیه و صباشهر از استان تهران، سبزوار از استان خراسان، رضوی، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار، میامی و مهدیشهر از استان سمنان، شیراز، مرودشت، اقلیدس، جهرم، داراب، فسا و نورآباد ممسنی از استان فارس، بابل، جویبار و قائم شهر از استان مازندران، اراک و خمین از استان مرکزی، خمینی شهر، داران و نجف آباد از استان اصفهان، آبادان، خرمشهر، استان کوت عبدالله از خوزه. قیدار، خرمدره و زنجان از استان زنجان، الوند، محمدیه، آبیک، بوئین زهرا و اقبالیه از استان قزوین، یاسوج، دهدشت، دوگنبدان و چرام از استان کهگیلویه و بویراحمد، خرم آباد از استان لرستان و ابوموسی و بستک از استان هرمزگان هستند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا