آغاز عملیات احداث هفتمین اسكله مجتمع بندری كاسپین با سرمایه گذاری بخش خصوصی
پس از شروع محموله در فرودگاه رشت ، سازمان منطقه آزاد آنزالی ساخت و ساز بندر هفتم خزر را با سرمایه گذاری بخش خصوصی دیگر به پایان می رساند.
در روز دهم نوروز ۲ ، با حضور رضا ماورور ، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی. فرماندار فرماندار گیلان ، مصطفی تاهاتی مغادام ، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان ، سعید رحماتزاده ، رئیس جناح مناطق آزاد در مجمع مشورتی اسلامی ، فرماندار و مدیران کل استان. ساخت مجتمع هفتم بندر خزر رسما آغاز شده است.
بر این اساس ، یک روز پس از راه اندازی حمل و نقل هوایی در فرودگاه بین المللی سردار جنگل در رشت ، که انواع ترانزیت منطقه آزاد آنزالی را در راهروهای بین المللی و توسعه روابط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا تکمیل می کند. ساخت حوض شماره ۴ ، مجتمع بندر خزر ، در سرزمین اولین منطقه آزاد در شمال کشور ساخته شده است.
یکی از نکات جالب ساخت هفتمین بندر بندر خزر این است که این پروژه به شکل یکی از پروژه های سرمایه گذاری مورد بررسی ساخته شده است که با بخش خصوصی به صورت پیچ (ساخت ، تجهیزات ، بهره برداری ، اجاره و انتقال) ساخته خواهد شد.
بنابراین ، گزارش ارزش هزینه سرمایه گذاری محاسبه شده این پروژه ۶ تریلیون ریال است. در طی سه سال ، اسکله ها و پانل ها ، از جمله انبارهای باز و سرپوشیده ، منطقه بارگیری کالا و غیره توسط شرکت سرمایه گذاری قالب گیری اجرا می شوند.
لازم به ذکر است که از شش اسکله فعال فعلی مجتمع بندر خزر ، چهار اسکله توسط بخش خصوصی در طی سالهای ۱ تا ۲ ساخته شده است و دو اسکله دیگر توسط سازمان منطقه آزاد آنزالی ساخته شده است. در همین زمان ، از این تعداد اسکله های فعال ، پنج اسکله بار ، یک حوض دلفین و دیگری ردیف ای که به خط راه آهن ملی وصل شده است.
سازمان منطقه آزاد آنزالی ، پس از اجرای برنامه ملی اتصال راه آهن برای اتصال دریای شمال به دریاهای جنوبی کشور ، راه آهن راه آهن شمال و شمال و فرصتی مناسب برای توسعه روابط بین دریای خزر و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با سواحل جنوبی خلیج فارس و دریای عمان. و پس از گسترش و الحاق فرودگاه رشت و املاک صنعتی. با بهره برداری از مرحله اول حمل و نقل هوایی و صادرات کالا به اوراسیا و منطقه با سرمایه گذاری در بخش خصوصی. در سال سرمایه گذاری برای تولید ، با حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه های ساخت و ساز و بهره برداری از زیرساخت های حمل و نقل هوایی ، دریایی و ترکیبی. گام بزرگی در اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومت و توسعه دریایی ، با تکیه بر توانایی های فعالان اقتصادی برای افزایش و تنوع بخشیدن به بازارها و بخش های صادراتی استان و کشور ما. براساس مزایای قانونی و معافیت این منطقه آزاد و توافق کشور ما با اتحادیه اقتصادی اوراسیا.