فناوری

آغاز فرآیند اجرایی دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

جلسه شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات با حضور فعالان صنعت ICT و فعالان اکوسیستم نوآوری کشور برگزار شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، جلسه شورای سیاستگذاری «دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات» صبح امروز چهارشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روسای ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، معاون توسعه نوآوری ریاست جمهوری صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونین رئیس جمهور، دستیاران و مدیران اول و نماینده انجمن صنفی رایانه ای صنعت مخابرات و سیستم تهران به منظور سیاست گذاری در برج محرم برگزار شد.

این نشست با هدف تعیین راهبردهای کلان جشنواره، تعیین زمینه ها و محورهای رویداد، تعیین الگوی مشارکت و بهره برداری از دست اندرکاران برگزار شد و از همفکری و همراهی این نقش آفرینان در سیاست گذاری استفاده شد. ساخت دور دوم این رویداد.

هدف اصلی این جشنواره ارائه راهکارهای فناورانه برای مسائل روز در اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات است و در این راه قرار است از مشارکت همه دست اندرکاران این صنعت و اکوسیستم نوآوری استفاده شود که نیازمند همه حمایت دور از شرکت های دانش بنیان و نوپا. ، نخبگان و فعالان این صنعت.

از دیگر اهداف این جشنواره ایجاد بستر همکاری شرکت های بزرگ صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور توسعه راهکارهای فناورانه، تقویت زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات، رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری ارتباطات و اطلاعات است. صنعت فن آوری، و پاسخگویی به نیازهای فناورانه اولین او از طریق شناسایی و حمایت از پروژه های نوآورانه اشاره کرد.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست خلاصه ای از روند اجرای اولین جشنواره ایده به محصول صنعت ارتباطات ارائه و دستاوردهای آن بیان شد.

در ادامه درس های آموخته شده از اولین دوره جشنواره بیان و برنامه عملیاتی برگزاری دومین جشنواره ایده تا محصول ارائه شد. در این دیدار دست اندرکاران عرصه ارتباطات کشور بر اهمیت و ضرورت چنین حمایتی تاکید و از ابتکار شریک اول قدردانی کردند.

همچنین سازمان های حامی اکوسیستم نوآوری کشور تمایل خود را برای حمایت مادی و معنوی از این جشنواره اعلام کردند.

دست اندرکاران روند اجرایی و عملیاتی اولین دوره جشنواره نیز به بیان دغدغه های اجرایی و عملیاتی پرداختند و بر بهبود نحوه و ساختار پشتیبانی و اجرای این جشنواره تاکید کردند.

میشم عابدی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با استقبال از جشنواره ایده محصول صنعت ارتباطات، بر تمرکز بر چند محور کلیدی و راهبردی تاکید کرد و اظهار داشت: معاون فناوری و نوآوری ریاست جمهوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جشنواره حضور داشت. و ضمن مشارکت در مراحل سیاست گذاری و ارزیابی طرح ها از طرح های منتخب حمایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز این جشنواره باید بر روی حوزه هایی باشد که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است و این امر منجر به تربیت نیروی انسانی متخصص و تیم سازی می شود.

حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همول اول در راستای رسالت اصلی برگزاری جشنواره ایده تا محصول اظهار داشت: شرکت همول اول در نظر دارد با همکاری دست اندرکاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایده تا محصول را طراحی و پیاده سازی کند. صنعت و حمایت از نهادهایی که از اکوسیستم نوآوری حمایت می کنند. محصول را با هدف رفع مشکلات اساسی صنعت ارتباطات با کمک شرکت های دانش بنیان در این زمینه برعهده بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت همراهی تمامی دست اندرکاران صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نهادهای پشتیبان اکوسیستم نوآوری کشور می توان با تامین مالی مناسب و تامین زیرساخت ها چندین موضوع راهبردی صنعت ارتباطات را در یک برنامه میان مدت حل کرد. برای تست و طراحی محصولات و سرویس جدید ثابت شد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت معبر آل با تاکید بر اینکه مبتکر آل مبتکر این حرکت است، ابتدا تصریح کرد: این جشنواره در صورتی موفق خواهد بود که از حمایت مادی و معنوی تمامی دست اندرکاران صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اکوسیستم نوآوری برخوردار باشد.

وحید شاه منصوری رئیس مرکز تحقیق و توسعه هماول اول به تشریح اهداف و روند اجرایی دومین دوره این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: محدوده این رویداد شامل اولویت های مرتبط با کسب و کار اصلی و نزدیک به اصلی است. کسب و کار Hamaol First. .

وی افزود: رویکرد آن در قالب رویدادهای ارائه نوآوری و فناوری (پیچ) برگزار می شود.

شقایق حق جوی رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز که در این مراسم حضور داشت، گفت: دو هدف اصلی برگزاری چنین رویدادهایی جذب استعدادها و توسعه است. محصولات و فناوری ها

وی با تاکید بر اهمیت موضوعاتی مانند زیرساخت های فنی، منتوریپ و ضمانت بازار خاطرنشان کرد: شاید اهمیت این موضوعات بیشتر از موضوعات تامین مالی سرمایه گذاری باشد و در این راستا این مرکز در کنار مرکز تحقیق و توسعه اولین کسی است که یک آزمایشگاه اینترنتی ساخته است. اشیاء ساخته است.

سید محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال و ارتباطات معاونت علمی نیز با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری های ارتباطی و ارتباطی با مرکز تحقیقات و توسعه همراه اول همکاری نزدیک و راهبردی دارد، اظهار داشت: وجود دارد. در حال حاضر دو پروژه در این راستا سرمایه گذاری مشترک بین ترنج و نوآفرین تعریف شده و در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد آمادگی کامل برای حمایت از شرکت ها و طرح های برگزیده این جشنواره را دارد و همکاری های لازم را در مراحل مختلف آن انجام خواهد داد.

بهروز مینایی دبیر ستاد توسعه فناوری های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این مراسم به اهمیت مسائل زیرساختی اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از مهم ترین مسائل شرکت های نوپا، نبود زیرساخت های مناسب برای تست و آزمایش است. توسعه محصولات و خدمات .

وی با تاکید بر توجه به مسائل زیرساختی گفت: برای جذب بهتر شرکت های فعال در صنعت ارتباطات باید به این موضوعات توجه ویژه شود.

در پایان و پس از استماع نظرات تمامی بازیکنان و حضار در جلسه، مقرر شد پس از جمع بندی نکات اصلی رویداد، میزان مشارکت و کمیته های تخصصی، روند اجرایی این رویداد پیگیری شود. با همکاری همه ذینفعان و در قالب جلسات تصمیم گیری کارشناسی منظم. اجرا شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا