اخبار اقتصاد ایران

آغاز فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده از امروز | خودروهای ابراز شده تا ۵ سال جریمه نمی‌شوند

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل از آغاز فراخوان ثبت نام خودروهای فرسوده در سامانه این ستاد از امروز (شنبه ۳ تیرماه) خبر داد.

به گزارش دیارمیرزا مهران سالاریه در گفت وگو با ایسنا، وی ضمن اعلام این خبر گفت: مالکان خودروهای فرسوده می توانند از امروز (شنبه) با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir نسبت به ثبت نام خود در اولویت اقدام کنند. طرح های جایگزین خودروسازان یا اعطای تسهیلات جایگزین.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور تصریح کرد: مالکان خودروهای فرسوده، سنگین و موتورسیکلت به استثنای خودروهای دولتی و تاکسی پس از مراجعه به سایت ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل در قسمت «فراخوان ثبت نام خودروهای فرسوده» از با وارد کردن اطلاعات خود و خودروی مستعمل خود از قسمت «ثبت نیازمندی ها» نوع طرح اعم از نقدی، تعویض نقدی، تسهیلات یا لیزینگ را انتخاب کرده و پس از تعیین بازه زمانی و قیمت خودروی جایگزین خود، درخواست خود را نهایی کنید.

وی افزود: متقاضیان ثبت نام بر اساس طرح و شرایط انتخابی به تدریج خودروی خود را اسقاط کرده و در صورت درخواست با ارائه تسهیلات لازم خودروی جایگزین دریافت می کنند.

انواع خودروها چند ساله هستند؟

به گفته رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل، بر اساس ماده ۱۰ قانون تنظیم مقررات صنعت خودرو، سن فرسودگی خودروهای بنزینی، گازی، دوگانه سوز و دیزلی ۲۰ سال، هیبریدی ها ۲۳ سال و برقی است. ماشین ها ۲۵ سال هستند همچنین این سن برای خودروهای هیبریدی ۱۲ سال، برای خودروهای هیبریدی ۱۵ سال و برای خودروهای برقی ۲۰ سال است.

سالاریه خاطرنشان کرد: همچنین سن فرسودگی مینی بوس های دیزلی ۱۲ سال، پایه گازی ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال، اتوبوس های برون شهری ۱۵ سال و اتوبوس های درون شهری دیزلی ۱۰ سال، پایه گازی ۱۲ سال و برقی ۲۰ سال است.

وی ادامه داد: سن فرسودگی وانت ۱۵ سال، کامیون، کامیون و تراکتور ۲۵ سال، موتورسیکلت کاربراتوری بنزینی ۶ سال، موتورسیکلت انژکتوری بنزینی ۱۲ سال، موتورسیکلت برقی ۱۵ سال است.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور در پایان تصریح کرد: بر اساس این آیین نامه، خودروهای فرسوده ای که در سامانه ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل ثبت شده و آمادگی خود را برای اسقاط اعلام کرده باشند، حداکثر تا پنج سال مجاز خواهند بود. زمان ایجاد و اعطای شرایط لازم تسهیلات مذکور از طریق سامانه از محدودیت های مربوط به خودروهای فرسوده موضوع ماده (۸) قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ مستثنی هستند. پلیس راهنمایی و رانندگی تا از سال آینده توسط سامانه های پلیس جریمه و محدودیت نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا