بانک و بیمه

آغاز فروش غیرحضوری ارز اربعین از امروز

به گزارش افق میهن به نقل از تسنیم و اطلاعیه قبلی بانک مرکزی، فروش ارز اربعین امسال باید از امروز یکشنبه هفتم آغاز شود. مرداد از ۳ سپتامبر آغاز می شود و در ۷ بانک برگزار می شود. اما با توجه به تعطیلی اضطراری امروز ادارات و بانک ها، روند آغاز فروش ارز اربعین با تغییراتی همراه بود.

با توجه به تعطیلی امروز بانک ها، فروش غیرحضوری ارز اربعین عملا با یک روز تاخیر مواجه شد و با توجه به افتتاح دفاتر در روز بعد، فروش ارز اربعین نیز به صورت حضوری در محل عملیاتی آغاز می شود. بانک های فردا

اما از آنجایی که امسال امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین از سوی بانک های عامل فراهم شد، متقاضیان می توانند از امروز فرآیند خرید غیر حضوری ارز اربعین را از طریق بسترهای آفلاین معرفی شده توسط بانک ها تکمیل و در زمان توافق شده به بانک ها مراجعه کنند. . برای حفظ ارزش های خود اقدام کنید.

فروش ارز اربعین امسال به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می شود. براین اس اربعین ربعین شعبه ب مم یر یر ، ب ب ​​ب ب ب ب م ب ب ب ب ب سپه سپه ، ب تج پ ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب به زوار اربعین حسینی (ع) ارائه می کند که کار می کند.

همچنین زائران می توانند از طریق ۶ پلتفرم فعال اقدام به خرید ارز کنند. بر این اساس از هفت بانک ارائه دهنده ارز اربعین، چهار بانک سازوکار مناسبی را برای ارائه خدمات غیرشخصی به متقاضیانی که مایل به دریافت ارز اربعین هستند ایجاد کرده اند و بانک صادرات نیز به متقاضیانی که مایل به دریافت ارز اربعین هستند، به صورت غیرحضوری ارائه می دهد. خدمات ارزی از طریق اپلیکیشن «سپینو» (آدرس: SEPINO.BSI.IR).

همچنین مقرر شده است که بانک پارسیان خدمات آفلاین عرضه ارز اربعین را از طریق پیام رسان آی گپ ارائه کند که پس از اتمام از طریق سایت رسمی بانک پارسیان اطلاع رسانی خواهد شد. قابل توجه؛ بانک تجارت خدمات آفلاین خود را در این زمینه در بستر سامانه این بانک ارائه خواهد کرد و متقاضیان می توانند از طریق سامانه بانک تجارت، نحوه دریافت این خدمات را پیگیری کنند. لازم به توضیح است که بانک ملت در ایام اربعین حسینی خدمات غیر حضوری ارائه نخواهد کرد.

واحد پول اربعین امسال نیز مانند سال گذشته دینار است. نرخ ارز بر اساس نرخ مبادله ای مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران است و هفت بانک ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک وظیفه فروش ارز را بر عهده دارند.

بر اساس دستورالعمل ابلاغی، فروش وجه نقد (اسکناس) به زائران متقاضی اربعین حسینی حداکثر تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراقی برای هر زائر به قیمت فروش اسکناس مرکز مبادلات طلا و ارز ایران (ETS) محدود می شود. . ضمناً دریافت هرگونه کارمزد یا هزینه معادل ریالی ارز درخواستی (بر اساس نرخ تبدیل مرکز مبادلات) از متقاضی ممنوع است.

بانک مرکزی تاکید کرد: دریافت این ارز تاثیری در سهمیه ارز مسافرتی ندارد و زائران می توانند پس از بازگشت از سهمیه ارز مسافرتی ۵۰۰ یورویی استفاده کنند.

متقاضیانی که قصد خرید ارز اربعین را دارند باید ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کنند و ثبت نام آنها با موفقیت انجام شود. ثبت نام در این سامانه از ۲۶ تیرماه مصادف با روز اول محرم آغاز شد.

ارز اربعین برای افراد بالای ۵ سال صادر می شود و زائران برای دریافت وجه نقد باید مدارک و گذرنامه داشته باشند. افراد بالای ۱۸ سال باید سیم کارت داشته باشند.

مردم برای خرید حضوری ارز اربعین به شعب منتخب بانک های عامل مراجعه کنند اما اعلام شد برای دریافت ارز امسال نیازی به افتتاح حساب نیست.

متقاضی هنگام خرید آنلاین ارز، مبلغ را پس از احراز هویت به ریال واریز می کند و در همان روز با مراجعه به شعبه، ارز مورد نیاز را دریافت می کند.

مدارک لازم برای خرید ارز زیارتی اربعین عبارتند از: کارت ملی و شناسنامه (برای زائران بین ۵ تا ۱۵ سال به جای کارت ملی باید اصل شناسنامه ارائه شود). کارت بانکی؛ شماره تلفن (سیم کارت باید به نام متقاضی باشد)؛ سرپرستان خانوارهایی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی و اعضای خانواده، ارز اربعین را از شعب بانک ها خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا