اخبار اقتصاد ایران

آغاز فروش ۱۳ خودروی وارداتی برای متقاضیان جدید | خریداران حساب وکالتی باز کنند

متقاضیان جدید از امروز یکشنبه (۱۵ بهمن ماه) تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه فرصت دارند یکی از حساب های خود را به عنوان پروکسی و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب خود مسدود کنند.

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، متقاضیان جدید بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه مازاد خودروهای وارداتی می توانند در سامانه ثبت نام کنند. بر این اساس کلیه متقاضیان مشمول ماده ۴ مقررات بازار خودرو (مصوب پانصد و چهل و سومین جلسه شورای رقابت) می توانند از امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن ماه) تا ساعت ۱۳:۰۰ روز چهارشنبه (۱۸) نسبت به ثبت نام اقدام کنند. بهمن ماه) یکی از حساب های خود را نزد شعب بانک های واجد شرایط اعلام شده در سامانه به نام خودروی وارداتی و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در این حساب مسدود کنند.

متقاضیان می توانند پس از تعریف حساب نمایندگی و مسدود شدن ۵۰۰ میلیون تومان در این حساب، از دوشنبه ۱۶ شروع کنند. بهمن ماه تا ساعت ۲۳:۵۹ روز جمعه ۲۰ بهمن ماه ثبت نام در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی و تنها یک اولویت از سبد کالای اعلام شده را انتخاب کنید.
در این دور از فروش خودروهای وارداتی، ۱۳ خودرو (از مازاد خودروهای وارداتی) به کلیه متقاضیان عرضه شده است که از این ۱۳ مدل خودرو، ۱۰ مدل دارای قیمت ثابت در مبادی و سه خودرو دارای قیمت مناسب هستند. قیمت در مبادی ورودی

خودروهای با قیمت ثابت در مبادی ورودی:


خودروهای با قیمت علی الحساب در مبادی ورودی:

لازم به ذکر است قیمت های درج شده در جداول فوق (ثابت و فاکتور) بر اساس درج و هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده می باشد. ، باربری و غیره به قیمت هایی است که واردکنندگان می توانند با رعایت ضوابط اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده خودرو از مشتری دریافت کنند.

پس از پایان مهلت ثبت نام، چند روز بعد، نتایج مشخص می شود و شرکت ها برای مشتریان تماس خواهند گرفت. عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر پنج روز پس از تماس به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی خودروی وارداتی منتخب خارج خواهد شد.

همچنین شرکت های واردکننده موظفند نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو عمل کنند و در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول مقررات جرایم مندرج در آیین نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا