اخبار بورس

آغاز فروش ۱۳ خودروی وارداتی برای متقاضیان جدید

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامبر اساس اطلاعیه شماره ۲ سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، از امروز ثبت نام جدید برای تحویل خودروهای وارداتی مازاد برای فروش فوری با حداکثر زمان تحویل ۳ ماهه آغاز می شود. بر این اساس کلیه متقاضیان واجد شرایط می توانند بر اساس ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو (مصوب پانصد و چهل و سومین جلسه شورای رقابت) اقدام به انجام این کار نمایند. امروز (یکشنبه پانزدهمین ماه) تا ساعت ۱۳:۰۰ چهارشنبه (۱۸ بهمن ماه) یکی از حساب های خود در شعب بانک های واجد شرایط اعلام شده در سامانه به نام خودروی وارداتی و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان مسدود کردن در این حساب

متقاضیان می توانند پس از تعریف حساب نمایندگی و قفل ۵۰۰ میلیون تومانی در این حساب، از روز دوشنبه شانزدهم شروع کنند. بهمن ماه تا جمعه ۲۰، ساعت ۲۳:۵۹ بهمن ثبت نام در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی و انتخاب تنها یک اولویت از سبد کالای اعلام شده.

در این دور از فروش خودروهای وارداتی، ۱۳ خودرو (از مازاد خودروهای وارداتی) به کلیه متقاضیان عرضه شد که از این ۱۳ مدل خودرو، ۱۰ مدل دارای قیمت ثابت در مبادی ورودی و سه خودرو دارای قیمت مناسب هستند. در نقاط ورودی

خودروهای با قیمت ثابت در مبادی ورودی:

خودروهای با قیمت علی الحساب در مبادی ورودی:

جزئیات مهم

۱- قیمت نشان داده شده در جدول قیمت نهایی در زمان ورود به اضافه هزینه های قانونی و هزینه های پس از ترخیص است، مانند: از قبیل بیمه مسئولیت، مالیات بر ارزش افزوده، کارمزد شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، کرایه حمل و… با قیمت های فوق که واردکنندگان با رعایت مفاد اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان وسایل نقلیه موتوری دریافت می کنند، می توانند خودرو را در مدت توافق شده دریافت و تحویل دهند. زمان.

۲- قیمت فاکتور ذکر شده قیمت در مبادی ورودی است و هزینه های قانونی پس از ترخیص و هزینه هایی از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و نقل و غیره در زمان صدور فاکتور نهایی به قیمت های نهایی و مصوب اضافه می شود. . واردکنندگان می توانند پس از دریافت اولین تماس و دریافت ۵۰ درصد قیمت فاکتور با متقاضی قرارداد منعقد کنند.

۳- قیمت نهایی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک مثبته بر اساس آخرین قوانین و مقررات تعیین و در سامانه بارگذاری خواهد شد.

۴- در صورت عدم واریز وجه در هیچ یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از تماس، انصراف از طرح تلقی شده و متقاضی از اولویت انتخاب خودروی وارداتی منتخب خارج خواهد شد.

۵- کلیه شرکت‌های واردکننده باید در خصوص تحویل خودرو و پذیرش وجه از مشتریان، طبق مفاد اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اقدام کنند.

۶- با وکالت نامه به دلیل صورتحساب اولیه و ثبت نام در سامانه یکپارچه تعهدی به تخصیص خودرو وجود ندارد.

۷- بر اساس ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا