اخبار اقتصاد ایران

آغاز فروش ۲۰ خودروی وارداتی از امروز | سنگ‌اندازی نشود، خودروها آماده ترخیص از گمرک‌اند

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از امروز (چهارشنبه) به مدت شش روز تا پایان روز دوشنبه (هفتم) تعطیل است. آبان ماه) برای ثبت نام متقاضیانی که تا روز شنبه (جمعه) حساب خود را باز کرده اند آبان ماه) به نام خودروهای وارداتی، پروکسی و بلوک مبلغ مورد نظر در آن، فعال خواهد بود و متقاضیان می توانند از بین ۲۰ خودروی ارائه شده در این دور، پنج اولویت را انتخاب کنند.

افق میهن سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از امروز (چهارشنبه دوم) آبان ماه) با عرضه ۲۰ مدل خودرو وارداتی بازگشایی شده است.

در این دور عرضه خودروهای وارداتی، متقاضیان پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان ثبت نام حساب خود به نام خودروهای وارداتی و مسدود شدن ۵۰۰ میلیون تومان در این حساب، می توانند درخواست های پنج گانه اولویت دار خود را از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت کنند. از بین ۲۰ مدل خودروی ارائه شده از طریق سامانه یکچارچه برای عرضه خودروهای وارداتی (saleauto.ir) اقدام کنید.

لازم به ذکر است مشتریان تا ساعت ۱۲ روز شنبه (پنجشنبه) آبان ماه) برای نمایندگی حساب و واریز پول.

از خودروهای ارائه شده در این دور، ۱۲ مدل دارای قیمت ثابت و هشت مدل دارای قیمت تخمینی در مبادی ورودی هستند.

سایت سامانه از امروز (چهارشنبه دوم). آبان ماه) فعال و به مدت شش روز، تا پایان (۲۳ و ۵۹ دقیقه) در روز دوشنبه هفتم آبان ماه برای متقاضیان در دسترس خواهد بود.

مهدی تقدسی – مدیر سامانه یکپارچه خودرو – در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به تنوع خودروهای وارداتی و عرضه گسترده ای که انجام شده، این عرضه را شگفت انگیز توصیف کرد که می تواند بهترین فرصت برای متقاضیان باشد. از خودروهای وارداتی

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۶ هزار خودرو که در این مرحله ترخیص می شوند همگی وارد گمرکات کشور شده اند و در کشتی نیستند و به مبدأ می روند، بنابراین در صورت عدم وجود مشکل خاصی به سرعت ترخیص می شوند. و در مدت زمان کوتاهی به دست مشتریان خواهد رسید.

لیست خودروهای عرضه شده در این مرحله به شرح زیر است؛ همانطور که گفته شد ۱۱ مدل خودرو وارد شده توسط ۱۰ شرکت واردکننده قیمت ثابتی در مبادی ورودی دارند. هشت مدل خودروی دیگر وارد شده توسط شش شرکت دارای قیمت علی الحساب در مبادی ورودی هستند.

تداسی تصریح کرد: عرضه خودروی تانک (GWM) در این دوره از فروش خودروهای وارداتی با برآورد ۲.۵ میلیارد تومان این گمانه زنی را ایجاد کرد که سقف ۲۰ هزار یورویی برداشته شده و این خودرو جزو خودروهای وارداتی است. در این رابطه : این سقف برداشته نشده است اما هزینه بسته بندی، حمل و نقل و … (هزینه های جانبی) گران است بنابراین قیمت این خودرو افزایش یافته است.

لازم به ذکر است، بر اساس لایحه بودجه سال آینده که دیروز (سه شنبه) منتشر شد، سقف ۲ میلیارد یورویی واردات خودرو نیز در بودجه ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده است.

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴ ارائه شده از سوی رئیس جمهور به مجلس، در راستای اجرای قانون هوای پاک، صادرکنندگان یا زیرمجموعه های آنها مجازند ضمن رعایت شرط ارائه خدمات پس از فروش. و مشروط به اجرای بندهای قانون سازمان صنعت خودرو تا سقف دو میلیارد یورو از محل منابع ارزی حاصل از صادرات آنها یا منابع مورد تایید بانک مرکزی با پرداخت کلیه عوارض و حقوق قانونی واردات مسافر جدید. ماشین ها

تاکید می‌شود قیمت‌های درج شده در جداول فوق، قیمت‌های ثابت یا فاکتوری خودروها در مبادی ورودی و هزینه‌ها و هزینه‌های قانونی پس از ترخیص (مانند بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره‌گذاری، اسقاط ماشین های دست دوم، باربری و …) این مبالغ اضافه می شود.

قراردادهای فروش صرفاً بر اساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده خودرو منعقد شود. در این راستا و در کلیه روش های فروش و پیش فروش توسط شرکت های واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل، ماده ۴ آیین نامه اجرایی مذکور و اصلاح آن ملاک عمل خواهد بود.

تاکید می شود آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که در مراحل قبلی خودرو را انتخاب کرده و گزینه ارسال به خودروساز یا رزرو را در پورتال خود مشاهده می کنند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا