اخبار اقتصاد ایران

آغاز لایروبی تنها بندر فعال صیادی گیلان | افزایش رسوب و کاهش سطح تراز آب دریای خزر

مدیرکل شیلات استان گیلان از آغاز لایروبی بندر صیادی انزلی خبر داد و بیان کرد: این طرح برای رفع مشکل تردد شناورهای صیادی در بندر انزلی در حال انجام است.

افق میهن، کوروش خلیلی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه بنادر صیادی بخشی از زیرساخت های اصلی توسعه شیلات دریا محور است، اظهار کرد: بندر صیادی انزلی از چند سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته است. به دلیل افزایش رسوبات و کاهش سطح آب دریای خزر. مشکلی در تردد قایق های صیادی وجود داشت که با لایروبی این مشکل برطرف شد.

مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر اینکه بندر انزلی تنها بندر فعال صیادی استان است، گفت: لایروبی ۳۰۰ متر از اسکله اصلی برای تعمیق تردد شناورهای صیادی در این بندر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه لایروبی بنادر با اعتبارات ملی و استانی و همچنین همکاری بین سازمانی انجام می شود، افزود: برای لایروبی موثر; حداقل ۲۰ هزار مترمکعب اعتبار نیاز بود که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای شروع لایروبی یک سوم اسکله در نظر گرفته شد.

خلیلی با اشاره به اینکه بخشی دیگر از اعتبار مورد نیاز این لایروبی از محل بودجه سال ۱۴۰۳ تامین می شود، تاکید کرد: همکاری بسیار خوب اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برای اجرای هرچه بهتر این پروژه لحاظ شد. تا حد امکان که قابل تقدیر است.

مدیرکل شیلات استان گیلان گفت: این لایروبی به روش ساکشن و حمل دریایی انجام می شود و طبق برنامه ریزی انجام شده امیدواریم تا یک ماه آینده این پروژه به اتمام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا