اخبار اقتصاد ایران

آغاز مرحله جدید دهک‌بندی خانوارها در مهرماه | عدم ارسال داده‌ها از سوی برخی دستگاه‌ها

رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران از اجرای مرحله سوم به روز رسانی اطلاعات اقتصادی خانوارها در مهرماه خبر داد و گفت: پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایران داده های جدید اقتصادی خانوارها را بر اساس شاخص های اقتصادی و رفاهی از نهادهای مختلف دریافت و رصد می کند. و متغیرها، اندازه خانوارها دریافت و به روز می شود

افق میهن علیرضا محمدی در گفت وگو با ایسنا. با استناد به بند «د» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که بر اساس آن، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است سالی دو بار با تکیه بر داده های معتبر و ثبت شده پایگاه اطلاع رسانی اطلاعات را به روز کند. در مورد رفاه ایرانیان و واقعیت های اقتصادی کشور. ، درآمد سرانه خانوارها و قدرت خرید مردم، شناسایی گروه های مشمول حمایت و مشمول ماده ۱۳ قانون حمایت از خانواده و جوانان و برقراری حمایت یارانه ای آنها و اعلام حذف پردرآمدها. گروه‌هایی از حمایت‌های یارانه‌ای، اظهار کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ نیز به روز رسانی اطلاعات خانوارها ذکر و تاکید شده است.

وی با بیان اینکه آخرین به روز رسانی آمارهای اقتصادی خانوارها در دی ماه سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود مرحله بعدی ثبت نام و اعمال به روز رسانی اقتصادی خانوارها در شهریور ماه ۱۴۰۳ انجام شود. بنابراین پایگاه اطلاع رسانی رفاه ایران در حال دریافت و رصد داده های جدید اقتصادی است. خانوارها داده هایی را از نهادهای مختلف برای به روز رسانی و اعمال عشر جدید بر اساس شاخص ها و متغیرهای اقتصادی و رفاهی دریافت کرده اند.

محمدی در این میان از عدم ارسال اطلاعات خانوار از سوی برخی نهادها از جمله بانک مرکزی خبر داد و گفت: بانک مرکزی یکی از موسسات مهم داده محسوب می شود اما تاکنون اطلاعات بانکی به این بانک نرسیده است. این مرحله

رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران در این خصوص از اجرای مرحله سوم به روز رسانی اطلاعات اقتصادی خانوارها در پایان خبر داد. شهریور یا مهرماه خبر داد و یادآور شد: بر اساس آیین نامه اجرایی بندلف قسمت ششم تبصره ۸ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ در سال جاری، اندازه گیری، رتبه بندی و تکه تکه خانوارها بر اساس شاخص های دریافتی از نهادها و تصمیم گیری در مورد اضافه یا حذف افراد واجد شرایط با سازمان هدفمندی یارانه ها بر عهده وزارت تعاون است. در هفته آینده پس از نهایی شدن و به محض اعلام آن، عشر جدید اعمال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا