فرهنگ و هنر

آغاز معاملات رسمی «آردینه» در بازار دوم فرابورس

سهام نشاسته و گلوکز آردین امروز کاهش یافت.

دومین بازار فرابورس ایران امروز میزبان عرضه اولیه ۴۸ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از کل سهام شرکت نشاسته و گلوکز آردینه با نماد «آردینه» بود.


ایران تحلیلی –

عرضه اولیه «آردین» به روش ترکیبی انجام شد و در دو مرحله، در مرحله اول، ۱۶ میلیون سهم معادل ۴ درصد به سرمایه گذاران واجد شرایط (صندوق های سرمایه گذاری) عرضه شد و طی آن هر سهم «آردینه» به قیمت ۶۵۶۷۳ ریال کشف شد.

بر اساس اعلام مدیریت ارتباطات بورس ایران، در مرحله دوم ۳۲ میلیون سهم معادل ۸ درصد به قیمت قطعی کشف شده به سرمایه گذاران عمومی عرضه شد و به هر کد معاملاتی ۳۰ سهم تعلق گرفت.

۸۷ صندوق در عرضه اولیه سهام شرکت نشاسته و گلوکز آردین شرکت کردند.

۱۸۵۰ سرمایه گذار حقوقی و ۱۱۳۸۶۷ کد حقیقی در این عرضه عمومی شرکت کردند.

گفتنی است قیمت ارزش گذاری شده سهام “آردینه” ۵۸۹۵۹ ریال بوده است.

پیش از این مسعود امینی مدیرعامل گروه آردین در نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام این شرکت در OSE با اشاره به اینکه این گروه با بیش از ۶۰ سال سابقه در تولید نشاسته به این مرحله رسیده است، گفت: این کارخانه ۴ خط تولید مجزا و ظرفیت تولید ۳۵۰۰۰ تن گلوکز گندم در بین ۳۵ شرکت در کشور رتبه اول را دارد و با تولید ۱۰۰۰۰ تن نشاسته گندم یکی از تولیدکنندگان برتر این محصول می باشد.

همچنین کیومرث کیارودی از اعضای هیئت مدیره و مدیر مالی این شرکت به بررسی نمودارهای مالی و مقایسه ای «آردینه» پرداخت. به گفته وی، سود خالص این گروه در سال ۱۴۰۱ ۲۵۲ میلیارد تومان بوده و در شش ماهه امسال ۱۸۷ میلیارد تومان سود خالص محقق شده است.

وی در ادامه به تشریح شاخص های مالی آردین پرداخت و تاکید کرد: خالص دارایی های این گروه در سال ۱۴۰۱ ۴۲۴ میلیارد تومان و در شش ماهه امسال ۵۸۴ میلیارد تومان بوده است. البته دارایی های نشاسته و آردین گلوکز تجدید ارزیابی نشده است و این مبلغ مربوط به قیمت تاریخی دارایی ها است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا