بانک و بیمه

آغاز معاملات شمش طلا از چهارشنبه در مرکز مبادله

به گزارش ایران تحلیل، علی سعیدی از عرضه شمش طلا در مرکز مبادلات ایران خبر داد و گفت: عرضه شمش طلا در مرکز مبادلات از طریق سامانه و حراج حضوری انجام می شود.

سعیدی گفت: اولین جلسه مزایده روز چهارشنبه به صورت حراج حضوری برگزار می شود. شمش ها در قطعات یک کیلویی عرضه می شود و تامین کنندگان آن همه مردم از جمله واردکنندگان طلا خواهند بود که دارای شرایط ارزی باشند.

مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران تصریح کرد: متقاضیان طلا در صنعت طلا و جواهر و بانک ها نیز تولیدکننده هستند و بانک مرکزی نیز به عنوان مجری بازار در سمت عرضه و تقاضا حضور خواهد داشت.

وی افزود: مزایده در گذشته از طریق بانک کارگشایی انجام می شد اما از این پس به صورت مدون و با مقررات از طریق مرکز مبادلات طلا و ارز ایران عرضه می شود.
سعیدی تصریح کرد: قیمتی که مبنای معاملات طلا در مرکز مبادلات خواهد بود، عرضه و تقاضا است و معاملات بر اساس قیمت پیشنهادی خریداران و پذیرفته شده توسط فروشندگان خواهد بود.

مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران افزود: مزایده ها نیم ساعت به طول می انجامد و هر روز پنج حراج نیم ساعته برگزار می کنیم و هر روز ساعت ۱۷ آگهی عرضه طلای روز بعد منتشر می شود.

مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران تصریح کرد: در حال حاضر عرضه خرده فروشی از طریق اتحادیه ها انجام می شود و در مرکز مبادلات خرده فروشی نخواهیم داشت. برای تقاضای خرده فروشی، معاملات گروهی از طریق اتحادیه ها در نظر گرفته می شود، بنابراین چندین خریدار خرده فروشی طلا را به صورت گروهی خریداری می کنند.

سعیدی بیان کرد: هدف از عرضه طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، جلوگیری از قاچاق و استفاده از طلا برای صنعت است تا در صورت صادرات طلا نیز در قالب صادرات طلا و جواهر و با ارزش افزوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا