اخبار اقتصاد ایران

آغاز واریز یارانه معیشتی جدید 350 هزارتومانی

مدیرکل بهداشت، بیمه اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به تاخیر چند ماهه در اجرای طرح «حمایت از مادران باردار و کودکان زیر ۲ سال دهک درآمدی یک تا پنج» اعلام کرد: با رایزنی های انجام شده با بنیاد علوی، اجرای طرح مذکور از سر گرفته شد تا سهمیه بندی شود فروردین و اردیبهشت ماه (با سقف ماهیانه ۳۵۰ هزار تومان) در روزهای اخیر و سهمیه خرداد نیز در هفته های آینده به حساب مادران واریز می شود.

مجتبی احمدلو در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ یکی از مفاد تفاهم نامه ۵ ساله بین بنیاد مصطفان و کمیته امداد حمایت از تغذیه مادران باردار و شیرده است، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه علوی بنیاد اعتبارات را تامین و توسط کمیته اجرا خواهد شد. کمک با معرفی مادران توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه در سطح شهرستان بر اساس سهمیه اعلام شده انجام می شود.

وی ادامه داد: پس از رایزنی های انجام شده با بنیاد علوی، تعهد انجام شده در سال جاری همانند سال گذشته است به طوری که ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده دهک های اول تا پنجم درآمدی به مدت ۱۲ ماه از حمایت تغذیه برخوردار خواهند شد. در راستای اجرای این تفاهم نامه، مادران باردار و شیرده از سوی مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان ها به کمیته امداد معرفی و پس از کنترل و شناسایی عشر به صندوق کمک های استانی معرفی می شوند. ۱۲ ماه) به منظور خرید اقلام غذایی از نزدیکترین فروشگاه محلی برای آنها صادر می شود.

مدیرکل بهداشت، بیمه اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به وقفه در اجرای این طرح از ابتدای سال جاری، اظهار کرد: به دلیل تامین اعتبار توسط بنیاد علوی بنیاد مصطفان و همچنین به دلیل به اینکه فروردین ماه کارت ها شارژ نشد، سهمیه تعیین شد فروردین و اردیبهشت در روزهای پایانی ماه باید دو تا سه هفته آینده ودیعه و سهمیه خرداد شارژ شود. سهمیه معوقه ماهانه تیر و مرداد به محض آماده شدن لیست و تامین اعتبار جبران خواهد شد.

احمدلو با اشاره به اینکه این مادران الزاما تحت پوشش کمیته امداد نیستند، گفت: تنها اجرای طرح حمایت از مادران باردار دارای فرزند زیر ۲ سال در دهک اول تا پنجم درآمدی بر عهده کمیته امداد و کمیته امداد است. تامین مالی توسط بنیاد علوی تا پایان. در سال ۱۴۰۳ اتفاق می افتد.

وی با اشاره به تاثیر اجرای این طرح در کاهش سوءتغذیه افزود: طبق تحقیقات انجام شده در سال های گذشته کارت های بانکی غیرنقدی کمیته امداد در کاهش و رفع سوءتغذیه مادران موثر بوده است.

مدیر کل سلامت، بیمه اجتماعی و درمان کمیته امداد همچنین درباره نحوه استفاده از این کارت های بانکی تاکید کرد: سهمیه هر ماه به حساب مادر واریز می شود. استفاده از این کارت ها به گونه ای است که تنها با این کارت ها می توانید کالا خریداری کنید. البته برای خرید با فروشگاه خاصی قرارداد نداریم و مادران می توانند برای خرید مواد غذایی به نزدیک ترین فروشگاه مراجعه کنند. لازم به ذکر است پس از شارژ کارت به شماره همراه مادران پیامکی جهت اعلام خرید اقلام خوراکی ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا