اخبار اقتصاد ایران

آغاز واریز یارانه نقدی و مهم دولت به حساب این دهک ها

احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یارانه نقدی که اکنون به اقشار مختلف داده می شود، بر اساس عدالت اجتماعی نیست و حاصل چانه زنی گروه های مختلف بوده است، تاکید کرد: محدودیت موضوعی نداریم. برای تدوین ضمیمه دادگستری، و می توانیم بسیاری را ارائه دهیم بیایید بر موضوعات تمرکز کنیم. لازمه راه آهن جدید این است که مردمی که خواستار وضعیت بهتر هستند راه حل خود را ارائه دهند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بحث فقر و نابرابری نباید به مراحل بعد از تولید و توزیع مربوط شود، نمی توان اول ثروت ایجاد کرد و بعد تصمیم گرفت که این ثروت را کجا توزیع کرد؟ نگاه درست به عدالت، یافتن راهی برای دستیابی به رشد پایدار است.

«احمد میدری» امروز (سه شنبه) در نشست اندیشکده سازوکار عملیاتی تهیه و اجرای پیوست عدالت در دستگاه های اجرایی کشور که با حضور مدیران اندیشکده ها و پژوهشگران در شهرستان برگزار شد. این حوزه افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص الحاقیه عدالت دستوری صادر کردند که در شهریور در سال ۱۴۰۳ این دستور تکرار شد. این بحث مانند بسیاری از نکاتی است که گفته می شود اما محقق نمی شود. در مسیر جدید باید این پیوست تدوین شود و به روح وزارتخانه ها تبدیل شود و به عنوان یک اصل و چرایی نیاز به تغییر آن پذیرفته شود.

وی گفت: بدون کار رسانه ای و گفتمانی، هر چقدر هم که دستور تهیه شود، ممکن است نتیجه ای حاصل نشود. بحث فقر و نابرابری نباید مربوط به مراحل بعد از تولید و توزیع باشد، نمی توان اول ثروت ایجاد کرد و بعد تصمیم گرفت که این ثروت را کجا توزیع کرد. نگاه درست به عدالت، یافتن راهی برای دستیابی به رشد پایدار است.

میدری خاطرنشان کرد: سازماندهی جمعیت زیادی که برای عدالت جمع شده اند کار دشواری است. رشد عدالت محور دو بال دارد که باید در کنار یکدیگر حرکت کنند و به موازات یکدیگر پیشروی کنند. اولین قدم برای دستیابی به رشد عدالت محور، ترویج ادبیات است. پس از آن در مرحله بعد برای هر وزارتخانه در رشته های تخصصی پیوست دادگستری تهیه شود.

این عضو کابینه دولت چهاردهم تصریح کرد: اصلاح ساختار قدرت در نگاه اول نیازمند دیپلماسی و ایستادگی است اما در کنار آن باید دانست که چگونه باید ادبیات برابری را رواج داد. یکی از موضوعاتی که در حوزه برابری وجود دارد، مهاجرت نیروی انسانی است، زیرا برای هر نیروی کار نخبه ای که مهاجرت می کند، هزینه ای از بین می رود و قابل بازگشت نیست.

احمد میدری در نشست سازوکار همفکری و کار عملیاتی تهیه و اجرای طرح پیوست عدالت در دستگاه های اجرایی کشور

وی با بیان اینکه یارانه ای که اکنون به اقشار مختلف داده می شود بر اساس عدالت اجتماعی نیست و حاصل چانه زنی گروه های مختلف بوده است، تاکید کرد: محدودیت موضوعی برای تدوین پیوست عدالت نداریم و می توانیم روی بسیاری از موضوعات تمرکز کنیم. . لازمه راه آهن جدید این است که مردمی که خواستار وضعیت بهتر هستند راه حل خود را ارائه دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا