بانک و بیمه

آغاز پذیرش نسخ الکترونیکی دارویی از اول اسفند ماه

به گزارش ایران تحلیل، محمود حق وردیلو معاون نظارت بر بیمه مرکزی گفت: علیرغم باقیمانده ایرادات ماهوی مربوط به اطلاعات نسخه الکترونیکی ارائه شده توسط بیمه گذاران پایه و وزارت بهداشت، از جمله وجود برخی مغایرت های جدی بین مبلغ فاکتور. ارائه شده توسط شرکت بیمه و ارسال شده از داروخانه با مبلغ مندرج در سند الکترونیکی، ثبت ناقص اقلام تحویلی به بیمار و غیره، شرکت های بیمه تکمیلی به نفع بیمه شده و در حمایت از با اجرای کامل طرح ملی سلامت الکترونیک، آمادگی خود را برای اجرای طرح پذیرش الکترونیکی نسخه دارو اعلام کردند.

وی افزود: در جلسه همفکری که با حضور معاونان فنی، مدیران فناوری اطلاعات شرکت های بیمه تکمیلی، معاون نظارت و رئیس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی برگزار شد، اجرای طرح و راهکارهای جایگزین مشکلات موجود مورد بحث قرار گرفت. همچنین در پایان این جلسه مقرر شد شرکت های بیمه از ابتدا حضور داشته باشند اسفند در ماه جاری رسیدگی به نسخه الکترونیکی دارو بدون نیاز به مدارک کاغذی را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون نظارت بیمه مرکزی افزود: شرکت ها بر صحت مطالب ارسالی بیمه گذاران پایه تکیه می کنند و در صورت احراز شرایط، نسخه الکترونیکی دریافتی را ملاک عمل قرار می دهند و وجود ندارد. باید به یکی برای پردازشگر (برای ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیکی، ارائه اسناد کاغذی و …) مراجعه کنید و پس از دریافت نسخه الکترونیکی شرکت، فرآیند پردازش و پرداخت آغاز شود.

همچنین شرکت های بیمه مجاز به درخواست یا بارگذاری اسناد، فاکتورهای کاغذی، عکس و … از طریق اپلیکیشن نیستند و تمامی مراکز موظف به نصب نرم افزار برای تکمیل مراحل پردازش تا زمان پرداخت نسخه های زیر مجموعه خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا