اخبار بورس

آغاز یک تغییر بزرگ؟

نرخ بهره فدرال رزرو کاهش یافت.

فدرال رزرو قصد دارد این هفته نرخ بهره را کاهش دهد، احتمالا تا یک چهارم واحد. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که نرخ بهره برای بیش از یک سال در بالاترین سطح خود در دو دهه اخیر حفظ شده است.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش بلومبرگ، همانطور که در گزارش قبلی درباره آخرین تحولات و تصمیمات بانک مرکزی آمریکا اشاره کردیم، انتظار می رود فدرال رزرو در هفته جاری نرخ بهره را کاهش دهد. پس از بیش از یک سال حفظ هزینه های استقراض در بالاترین سطح خود در دو دهه اخیر. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که کمیته بازار آزاد فدرال، نرخ‌های بهره را به میزان یک چهارم کاهش خواهد داد و به محدوده ۵ تا ۵.۲۵ درصد خواهد رسید. با این حال، اقتصاددانان جی پی مورگان انتظار دارند نیم درصد کاهش بیشتری داشته باشد. سرمایه گذاران نیز حسابی افتتاح کرده اند که احتمال تغییر نیم واحد آن بالاست.

آغاز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و سیگنال های گام های بعدی

پیش بینی های سه ماهه جدیدی که پس از نشست سیاست گذاری دو روزه بانک مرکزی منتشر می شود، بینش بیشتری در مورد جهت گیری آینده هزینه های استقراض و اقتصاد ارائه می دهد. سرمایه‌گذاران عموماً انتظار کاهش تهاجمی‌تری در سال جاری دارند، در حالی که اقتصاددان‌ها به مجموعه‌ای از کاهش‌های یک چهارم خوشبین‌تر هستند. بازارهای مالی کاهش بیش از یک درصدی نرخ را تا پایان سال پیش‌بینی می‌کنند که معادل کاهش حداقل نیم درصدی خواهد بود.

سیگنال های جدید فدرال رزرو

فدرال رزرو آنچه را که “خلاصه پیش بینی های اقتصادی” می نامد را هر سه ماهه منتشر می کند. این شامل پیش بینی های فردی سیاست گذاران برای نرخ بهره فدرال، نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و تورم است. پیش‌بینی‌های این هفته روندهای ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ را پوشش می‌دهند. احتمالاً دیدگاه‌های متفاوتی در مورد روند نرخ بهره در سال جاری وجود دارد. برخی از شرکت کنندگان در نشست FOMC (کمیته بازار آزاد فدرال) در ماه جولای دلایلی را برای کاهش نرخ بهره در پی افزایش بیکاری و کاهش تورم مشاهده کردند. از آن زمان، بازار کار بیشتر ضعیف شده است.

آغاز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و سیگنال های گام های بعدی

در مقابل، قیمت‌های مصرف‌کننده (به استثنای غذا و انرژی) در ماه آگوست ثابت‌تر از حد انتظار باقی ماند و از حرکت محتاطانه فدرال رزرو حمایت کرد. اگرچه پیش بینی میانه می تواند به کاهش سه چهارم واحدی اشاره کند، برخی از مقامات احتمالاً معتقدند که فدرال رزرو باید سریعتر نرخ بهره را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: فلزات گرانبها در سایه کاهش نرخ بهره

FOMC به پیش بینی ها رأی نمی دهد، بلکه به بیانیه رسمی رأی می دهد. این بیانیه توصیفی کیفی از دیدگاه کمیته در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت در مقایسه با مأموریت آن برای تثبیت قیمت‌ها و به حداکثر رساندن اشتغال ارائه می‌دهد. چندین احتمال برای تغییر در متن بیانیه وجود دارد، از جمله عبارت در مورد تعادل بین ریسک اشتغال و تورم.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا