اخبار بورس

آقای اژه ای به داد ۶۰ میلیون ایرانی برسید

نامه مدیر صرافی مسئول پلس به رئیس قوه قضائیه در ضیافت افطار:

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامحجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی عصر یکشنبه از ۱۹ فروردین ماه با جمعی از مدیران رسانه ای کشور دیدار کرد و حدود سه ساعت پای صحبت ها و دغدغه های آنان نشست. با این حال در این جلسه به گفت وگو می پردازیم محمدصادق عرب مدیر مسئول نبض بازار سهام نرسید اما نامه ای از مشکلات بورس و البته حادثه ۲۶ دی. اردیبهشت و این نامه درباره نرخ عرضه و کاهش بورس به رئیس قوه قضاییه تقدیم شد. متن این نامه را در ادامه می خوانید.

آقای آژه ای خطاب به ۶۰ میلیون ایرانی

جناب آقای اژه ای رئیس محترم قوه قضائیه امروز می خواهیم از وضعیت بازار که در سال های اخیر به درستی نسبت به آن هشدار داده اید گله مندیم!

امروز اینجا امتحانش میکنیم نماینده ۶۰ میلیون ایرانی باشیم که هر روز سرمایه و پولشان به طور مستقیم و غیرمستقیم کاهش می یابد، اگر نگوییم دزدیده می شود. و آب تکان نمی خورد و هیچ کدام از مسئولان تاکید می کنیم هیچ کدام به دستشان نمی رسد!

آقای آژه ای دوست داریم به این ۶۰ میلیون ایرانی و البته وضعیت بازار سرمایه بپردازید!

در سال های اخیر بارها در مورد موضوع بورس و بازگرداندن اعتماد به آن صحبت کرده اید، اما اوضاع بهتر نشد، اما به تدریج سهامداران با وضعیت پیچیده تری مواجه شدند.

سال گذشته شما حداقل سه بار در سخنرانی های خود به موضوع بورس پرداختید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آقای آژه ای بورس آزاد شد و صحبت هایی شد که مردم هنوز در رنج هستند

تو هم هستی ۲۸ فروردین ماه سال گذشته شما تاکید کردید بازار سهام را ترک نکنید، اما باید بگوییم که متاسفانه رها شده است! در این صحبت ها به درستی گفتید: بورس یکی از موضوعاتی است که بسیاری از مردم به آن توجه داشته اند. در این زمینه اقدامات و پیگیری های موثر اما ناکافی را نیز انجام داده ایم. باید به مشکل بورس توجه کرد. تعداد قابل توجهی از مردم سرمایه خود را در بورس گذاشتند و متحمل زیان هایی شدند که زیان آنها جبران نشد.

تو هم هستی ۲ مرداد ماه سال گذشته تو اینو گفتی در مورد بورس نباید گمانه زنی شوداما متأسفانه باید دوباره بگوییم. در این صحبت ها گفتید: یکی از موضوعاتی که امروز مطرح می شود و مردم نگران آن هستند، بورس است. الان قضاوت نمی کنم اما به هر حال سازمان بازرسی، شورای عالی بورس و دولت باید مشکلات این حوزه را برای مردم توضیح دهند تا دشمن نتواند از این مقوله سوء استفاده کند و خدای ناکرده از این موضوع سوءاستفاده کند. مشکل تبدیل به مشکل می شود

رئیس محترم قوه قضائیه در آبان ماه سال گذشته شما هم به درستی موضوع بورس را مطرح کردید و با اشاره به ترویج گسترده سرمایه گذاری ها در بورس که سال ها پیش از سوی مسئولان انجام شد، گفت: مردم پول خود را در بورس سرمایه گذاری کردند و متاسفانه خیلی ها نتوانستند. برای انجام این کار.

اکنون ما به عنوان رسانه هستیم نبض بازار سهام و یک رسانه فعال و متخصص در بخش بورس این را به شما می گوییم سال گذشته بورس رها شد، مشکلات مردم در این بازار بیشتر شد، بورس ایجاد شد و بسیاری از افرادی که نام بردید پس از چهار سال همچنان زیان می دهند و زیان آنها روز به روز بیشتر می شود.

آقای آژه ای به وعده های داده شده عمل نکردند و دیگر هیچکس به بورس اعتماد ندارد

جناب آقای ریشتر، این بازار مکانی است که می تواند به رشد تولید و اجرای شعار امسال کمک کند. اما آنقدر وعده ها در این زمینه داده شده و عملی نشده است که دیگر هیچکس به آنها اعتماد ندارد. این برای اقتصاد کشوری که بازار ارز و همچنین سکه و طلا اکنون قابل اعتمادتر از بازار سرمایه است، بسیار آسیب رسان است!
بازار سرمایه نادیده گرفته می شود و هر روز میلیاردها تومان از سرمایه مردم در این بازار تلف می شود و در نتیجه همین سرمایه به بازارهای سفته بازی منتقل می شود. آن وقت مسئولان باید خیلی خیلی بیشتر از این مبالغ برای ایجاد تعادل در این بازارها هزینه کنند!

آقای آژه ای با عاملان ۱۷ اردیبهشت سال گذشته درمان شد

جناب آقای ریشتر، ما و اهالی بازار سرمایه از شما می خواهیم به تخلفات این حوزه رسیدگی کنید. کسانی که قول دادند و عمل نکردند! کسانی که میلیاردها تومان از پول و سرمایه مردم را از رانت اطلاعاتی به جیب زده اند و حتی پاسخگو نیستند و اصلاً هیچکس جلوی این افراد را نخواهد گرفت!

به عنوان مثال در قرن هفدهم اردیبهشت ماه گذشته بازار سهام یکی از تلخ ترین روزهای خود را تجربه کرد. روزی که بازار سهام سقوط کرد، اما مردم عادی دیر متوجه شدند که چرا بورس تا این حد سقوط کرد خرداد در پایان ماه نامه ای (Feed Rate Letter) با اشاره به همان تاریخ ۱۷ ارسال شد. اردیبهشت یک ماه بود و برای خیلی از سهامداران دور بود و دلیل اصلی افت شدید بورس در آن روز همین نامه بود! عده معدودی که اطلاعاتی داشتند و از این نامه مطلع بودند آن روز پول خود را از بورس خارج کردند اما بسیاری از سهامداران که اطلاعی نداشتند متحمل ضررهای سنگین شدند.
پس از آن قول داده شد اسامی عاملان آن زمان و کسانی که اطلاعات اجاره و فروش داشتند منتشر شود اما این اتفاق نیفتاد و اکنون این موضوع لکه ننگی بر پیشانی بازار سرمایه است و یکی از … مهمترین دلایل بی اعتمادی سهامداران به بورس.

جناب آقای قاضی لطفا به عنوان نهاد دعوی با بازار سرمایه، تولید این کشور و البته سهامداران…

منبع: ایران تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا