ترندهای روز

آقای شریعتمداری! افق میهنات تمام شد، یادتان نیست؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

مصطفی دانده: دیشب آقای ظریف رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم به تلویزیون آمد و با مردم درباره نحوه افق میهن وزرا صحبت کرد. اتفاقی که در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه بود. تقریبا هیچ یک از ما به یاد نمی آوریم که رئیس جمهور منتخب و تیمش با مردم در مورد نحوه افق میهن وزرا صحبت کرده باشند.

حضور ظریف اما یک مخالف جدی داشت و آن حسین شریعتمداری بود. مدیرمسئول روزنامه کیهان همچنان در فضای افق میهناتی باقی مانده است و گویا نمی خواهد یا نمی تواند باور کند که مسعود بیشیکیان رئیس جمهور ایران شده و ظریف نیز در این پیروزی نقش بسزایی داشته است.

آقای شریعتمداری!  افق میهنات تمام شد، یادت نیست؟

شریعتمداری نوشت: آقای ظریف هیچ مسئولیت رسمی ندارد و سمت فعلی ایشان یک موضع درون حزبی است و لذا دعوت از آقای ظریف نمی تواند توجیه قابل قبولی داشته باشد و به نظر من آقای ظریف باید عملکرد خود را با چند سوال توضیح دهند. قبل از حضور یک طرفه ایشان در تلویزیون و ای کاش برادر عزیزمان آقای جبلی قبل از اینکه آقای ظریف را برای حضور یک طرفه دعوت کنند، از برخی کارشناسان دعوت می کرد که سوالات راهبردی خود را بپرسند.

اولین نکته ای که باید به آقای شریعتمداری توجه کرد این است که ظریف در دوره انتقال مسئولیت رسمی دارد و مسئولیت شورای راهبری را بر عهده دارد. بنابراین او بهترین گزینه برای پاسخگویی به فرآیند افق میهن کابینه است. حالا اگر او را دوست ندارید، بحث دیگری است.

نکته بعدی این است که آقای مدیر مسئول توجه داشته باشد که در افق میهنات تیرماه همه نامزدهای اصولگرا و همراهان به اندازه کافی در مورد ظریف و عملکرد او صحبت کردند. شما و دوستانتان در رسانه ها بارها درباره ظریف، برجام و دولت روحانی نوشتید، اما نتیجه افق میهنات چه بود؟ اگر مردم ظریف را عامل مشکلات خود می دیدند به پزشکان رای نمی دادند. شما فراموش نکردید که وزیر امور خارجه سابق شهر به شهر برای پزشکان تبلیغات می کرد و می گفت که من و رئیس جمهور منتخب هم فکر هستند، پس مردم با رای خود به شما پاسخ خوبی دادند.

شما بارها به دلیل برجام به ظریف حمله کردید. باقری سرپرست وزارت امور خارجه که پیش از دولت فقید از منتقدان برجام بود و احتمالاً وزیر امور خارجه مطلوب شما و همفکرانتان است، در جلسه شورای امنیت گفت: برجام به عنوان یک ابتکار موفق چندجانبه است. یکی از مسائل غیرضروری و دغدغه ساختگی کشورهای غربی در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران شد.

بله، اگر مواضع جناحی و سیاسی را کنار بگذارید، می بینید که توافقی که ظریف به کشور آورد به نفع مردم و جان آنها بوده است. همه مشکلات امروز نیز به خاطر زمانی است که آمریکا از برجام خارج شد و مردم با درد عدم برجام زندگی می کنند.

انصافا جناب شریعتمداری، شما که اینقدر علاقه مند به پاسخگویی هستید، حداقل یک بار در مورد حوزه مسئولیت خود و موسسه کیهان با رسانه ها و خبرنگاران صحبت کنید و گزارش دهید که در این سال ها چه کرده اید. گزارش بد نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا