اقتصاد جهان

آلمان در بحران صنعتی: سفارشات به پایین ترین سطح رسید

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، آخرین داده های اداره آمار فدرال (دستاتیس) نشان می دهد که سفارش های جدید کالاهای صنعتی در این کشور در ماه اوت امسال شدیدترین کاهش را تاکنون ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش، سفارشات کارخانه های تولیدی در ماه آگوست نسبت به ماه قبل ۵.۸ درصد و نسبت به سال قبل ۳.۹ درصد کاهش یافته است. این ارقام تفاوت قابل توجهی با پیش بینی تحلیلگران مبنی بر کاهش ۱.۹ درصدی داشت.

دستاتیس بزرگی این کاهش را در مقایسه با ماه قبل در درجه اول به تاثیر پایه بالا در ماه قبل نسبت داد، زمانی که سفارشات زیادی در زمینه “ساخت انواع دیگر وسایل نقلیه” (هواپیما، کشتی سازی، قطار) ثبت شد. ، خودروهای نظامی). بدون احتساب این حوزه، سفارشات دریافتی تنها ۳.۴ درصد کاهش یافت.

بر اساس اعلام این دفتر، سفارش کالاهای سرمایه ای و واسطه ای در مردادماه نسبت به تیرماه به ترتیب ۸.۶ و ۲.۲ درصد کاهش داشته است در حالی که سفارشات کالاهای مصرفی جدید ۰.۹ درصد کاهش داشته است.

بخش کالاهای سرمایه ای طیف گسترده ای از صنایع، از هوافضا و دفاع گرفته تا ساخت و ساز و مهندسی را پوشش می دهد. کالاهای واسطه ای کالاهایی هستند که در تولید کالاهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

بررسی سفارش های دریافتی نشان می دهد که سفارش های خارج از منطقه یورو ۳.۴ درصد افزایش یافته است، در حالی که سفارش های کشورهای منطقه یورو ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است. سفارشات داخلی ۱۰.۹ درصد کاهش یافت.

Destatis در بیانیه‌ای جداگانه در روز یکشنبه اعلام کرد که تولید صنعتی آلمان در ماه جولای کاهش یافته است که عمدتاً به دلیل فعالیت ضعیف در بخش خودرو است. تولید در اکثر بخش‌های تولیدی در ماه جولای کاهش یافت و صنعت خودرو افت ماهانه ۸.۱ درصدی را ثبت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا