اقتصاد جهان

آلمان شرکت تابعه غول انرژی روسیه را مصادره می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، غول انرژی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که مقامات آلمانی در حال بررسی ملی کردن شرکت تابعه خود در این کشور هستند. شرکتی که از سال ۲۰۲۲ توسط هیئت امنا اداره می شود.

روزنامه آلمانی Hendsblatt به نقل از منابع دولتی گزارش داد که جلسه استماع که از روز دوشنبه آغاز شد، اولین گام به سوی روند رسمی دولت برای سلب مالکیت و سلب مالکیت شرکت ها بود.

به گفته شرکت حقوقی روسنفت، وزارت امور اقتصادی آلمان در اوایل هفته جاری به غول نفتی روسیه اطلاع داد که در حال بررسی توقیف دارایی های خود در آلمان است.

شرکت Rosneft Deutschland دارای سهام این شرکت روسی در چندین پالایشگاه نفت آلمان است.

این دارایی ها شامل ۲۴ درصد از سهام در بزرگترین پالایشگاه کشور در شهر کارلسروهه، ۲۸.۵۷ درصد از سهام در پالایشگاه بایرن اویل و ۵۴.۱۷ درصد از سهام پالایشگاه PCK در شهر شودت است.

در سال ۲۰۲۲، به دنبال عملیات نظامی مسکو در اوکراین، دولت فدرال کنترل دارایی های روس نفت در این کشور را در دست گرفت و آنها را تحت نظارت و مدیریت یک هیئت امناء قرار داد. این اقدام حتی شامل پالایشگاه شودت می شود که روس نفت سهامدار عمده آن است.

در آن زمان، وزارت اقتصاد این کشور ابراز نگرانی کرد که عملیات تولیدی در کارخانه‌های روسنفت در خطر است، زیرا سایر شرکت‌ها قصد داشتند به دلیل تحریم‌ها همکاری خود را با آنها متوقف کنند.

برلین دو بار مدیریت شرکت را تمدید کرده است، آخرین بار در سپتامبر ۲۰۲۳. قیمومیت فعلی در ماه مارس به پایان می رسد، به این معنی که دولت باید تصمیم بگیرد که چگونه ادامه دهد.

در همین حال، تلاش های روسنفت برای به چالش کشیدن توقیف دارایی های آن توسط دادگاه های آلمان رد شد. قانون تصویب شده توسط بوندستاگ در آوریل ۲۰۲۳ به دولت فدرال اجازه می دهد تا دارایی های روسیه را به طور کامل مصادره کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا