اقتصاد جهان

آلمان یارانه برق و گاز را حذف می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان امروز (یکشنبه) در مصاحبه ای که از یک ایستگاه رادیویی پخش شد، اعلام کرد که کمک های مالی دولت ایالتی برای افزایش سقف قیمت برق و گاز در پایان سال ۲۰۱۸ استفاده می شود. امسال. در سال ۲۰۲۴ به پایان می رسد و تا مارس ۲۰۲۴ تمدید نخواهد شد.

لیندنر گفت: از ۳۱ دسامبر سال جاری صندوق اقتصاد و ثبات بسته می شود. دیگر هیچ پرداختی از این وجوه انجام نخواهد شد. سقف قیمت برق و گاز نیز برداشته می شود.

در این گزارش آمده است که لیندنر روشن نکرد که آیا بودجه انرژی از بودجه عادی سال ۲۰۲۴ تامین خواهد شد یا خیر.

طرح حمایت مالی برای محافظت از خانوارها و شرکت های آلمانی در برابر افزایش قیمت گاز و برق پس از آن اعلام شد که دولت فدرال و بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند واردات انرژی از روسیه را پس از شروع درگیری نظامی در اوکراین کاهش دهند.

در اوایل این ماه، کمیسیون اروپا از برلین خواست تا سقف قیمت خود را در اسرع وقت لغو کند.

این تصمیم چند روز پس از آن اتخاذ می‌شود که دادگاه قانون اساسی آلمان، دولت فدرال را از انتقال ۶۰ میلیارد یورو (۶۶ میلیارد دلار) بودجه که در ابتدا برای مقابله با تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا در نظر گرفته شده بود، به پروژه‌های دیگر مسدود کرد.

این صندوق – که با نام اختصاری WSF شناخته می شود – یکی از ۲۹ موسسه خارج از بودجه کشور با حجمی در حدود ۸۷۰ میلیارد یورو است.

این گزارش اشاره می کند که حکم این دادگاه تامین مالی طرح های مدرن سازی اقتصاد آلمان و مبارزه با تغییرات آب و هوایی را به خطر انداخته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا