محیط زیست

آلودگی هوای اصفهان؛ امروز چهارشنبه ۴ مهر + وضعیت شاخص کیفی به تفکیک مناطق

جمشید لکایی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با اشاره به وضعیت سنجش کیفیت هوا در ایستگاه ها اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان و سه ایستگاه فعال اداره کل محیط زیست، امروز – چهارشنبه چهارم مهر – شاخص کیفیت هوا ۹۱ ثبت شده در هوای سالم (زرد).

وی با اشاره به اینکه امروز بیشترین میزان آلودگی در ایستگاه الغنلب با شاخص ۱۲۵ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) است، افزود: ایستگاه های زینبیه با شاخص ۱۱۲، دانشگاه صنعتی و کردآباد با شاخص ۱۰۲. در چنین شرایطی ثبت شدند.

مسئول کنترل کیفیت هوای معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان ادامه داد: ایستگاه های رهنان با شاخص ۹۸، ولدان با شاخص ۹۲، میرزاطاهر با شاخص ۹۰، کاوه با شاخص ۸۶، فیض با شاخص ۸۰. ، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۷۸، فرشادی با شاخص ۷۵، پارک زمزم با شاخص ۶۸ و سپاهان شهر با شاخص ۶۵ در وضعیت سالم (زرد) قرار دارند.

وی با اشاره به اثرات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه آلاینده های ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم، گفت: احتمال تشدید بیماری های قلبی یا ریوی در سالمندان یکی از عوارض سلامتی این آلاینده ها است، بنابراین افراد حساس باید از طولانی مدت خودداری کنند. یا فعالیت های سنگین بیرون خانه را کاهش دهید.

طبق اعلام سامانه کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، هوای سالم (زرد) با شماره ۹۱، ایستگاه احمدآباد با شاخص ناسالم ۱۵۵ (قرمز)، خرازی با شاخص ۷۳ و رودکی با شاخص سالم است. ۵۷. زرد).

در حال حاضر تنها ایستگاه های فعال در حوزه شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به جز شهر اصفهان، ایستگاه های شهرهای کاشان، قهجوارستان، سجزی، زرین شهر، مبارکه، نجف آباد، خمینی شهر و شاهین شهر هستند.

لازم است بدانید که شاخص کیفیت هوا در شهرهای سجزی با شاخص ۱۶۰ و قهجوارستان با شاخص ۱۵۵ ناسالم (قرمز)، زرین شهر با شاخص ۱۲۳ ناسالم (نارنجی)، کاشان با شاخص ۹۳ است. ، خمینی شهر با شاخص ۹۲، مبارکه با شاخص ۶۶، شاهین شهر با شاخص ۶۹ و نجف آباد در وضعیت سالم (زرد) با شاخص ۵۹ قرار دارند. پروین، استانداری اصفهان، خواجو، باغ غدیر، دولت آباد و محمود آباد. ایستگاه های شهرک صنعتی فعال نیستند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای). این شاخص معمولاً برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسید کربن (CO)، ازن (O3)، دی نیتروژن اکسید (NO2)، دی اکسید گوگرد (SO2) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM2.5) روزانه در پایش هوا اندازه گیری و ثبت می شود. ایستگاه ها

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را نشان می دهد که دارای مقادیر مجاز متفاوت هستند. محدودیت ها با واحدهای مختلف به عددی بدون واحد تبدیل می شود و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد. این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا