محیط زیست

آلودگی هوا در کلان‌شهر اصفهان می‌تازد /شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروزه سنجش کیفیت هوای هیچ شهری مانند روز در وضعیت خیلی خطرناک (قهوه ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد. قبل از.

در همین راستا سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه هیچ یک از شهرها در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار ندارد در حالی که دیروز کلان شهر اصفهان در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شد.

گفتنی است سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه های مترو اصفهان با شاخص ۱۲۹، تهران با شاخص ۱۰۶ و اهواز با شاخص ۱۱۰ در مدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد اما دیروز شهرهای تهران سنندج، زاهدان و زنجان در شرایط ناسالم (نارنجی رنگ) قرار داشتند.

بر اساس اعلام سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز کلان شهرهای کرج با شاخص ۹۵، بوشهر با شاخص ۵۶، شهرکرد با شاخص ۸۹، مشهد با شاخص ۸۴، بجنورد با شاخص شاخص ۶۲، سمنان با شاخص ۷۴، زاهدان با شاخص ۷۸، قم با شاخص ۹۱، سنندج با شاخص ۶۸، کرمان با شاخص ۶۸، کرمانشاه با شاخص ۶۲، اراک با شاخص شاخص ۹۵، بندرعباس با شاخص ۶۱، همدان با شاخص ۷۹ و یزد با شاخص ۹۳ در هوای سالم (زرد) قرار دارند.

لازم به یادآوری است که سنجش کیفیت هوا روز سوم بود مرداد در کلانشهرهای تبریز، شهرکرد، مشهد، بجنورد، اهواز، قم، کرمان، کرمانشاه، اراک، بندرعباس، همدان و یزد در هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه های شهرهای ارومیه با شاخص ۳۲، ایلام با شاخص ۴۶، بوشهر با شاخص ۴۲، بیرجند با شاخص ۴۹، سمنان با شاخص ۵۰، شیراز با شاخص ۳۶، یاسوج با شاخص ۵۰ و رشت با شاخص ۴۷ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند، اما دیروز شهرهای تبریز، ارومیه، ایلام، سمنان، قزوین و رشت به ثبت رسیدند. حالت تمیز (سبز).

لازم است بدانید امروز ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام، قزوین، گرگان، خرم آباد و ساری ثبت نشده است در حالی که دیروز شهرهای اردبیل، شهرکرد، بیرجند، یاسوج، گرگان، خرم آباد و ساری ثبت نام نکردند. داده ها ثبت شد.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در رنگ های بسیار خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم ثبت نشدند. وضعیت (قرمز)، اما سه شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شد، به طوری که در روز گذشته

یک شهر ناسالم (قرمز)، پنج شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۲ شهر سالم (زرد)، هشت شهر پاک (سبز)، پنج شهر بدون داده ثبت شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا