اخبار اقتصاد ایران

آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی :: ایران تحلیل

میزگرد «هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت» در سی و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی برق برگزار شد و ایرانسل بر بهره وری بیشتر هوش مصنوعی در صنعت و کسب و کار تاکید کرد.

به گزارش ایران تحلیل، این میزگرد در عصر دومین روز از سی و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی برق، چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور دکتر حسن بلوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل، دکتر رضا کاظمی، معاون پژوهشی و توسعه هوشمند راه حل های دیجیتال، دکتر محمدباقر منهاج، استاد دانشگاه امیرکبیر، استاد علی اکبر جلالی، استاد مدعو دانشگاه مریلند، دکتر محمد شهرام، دانشیار پژوهشکده ارتباطات و . فناوری اطلاعات، دکتر میرمهدی، استاد دانشگاه و مهندس مظفرپور، کارشناس فناوری اطلاعات و جمعی از فعالان و دانشجویان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سالن کنفرانس دانشکده مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

معاون فنی و مهندسی ایرانسل در این میزگرد به استفاده و کارایی ایرانسل از هوش مصنوعی در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و گفت: هر روز با اخبار و اطلاعاتی در مورد هوش مصنوعی، اثرات آن و سرمایه گذاری هایی که انجام می دهد، مواجه می شویم. ساخته شده اند.” برای استفاده از حداقل مزایای هوش مصنوعی و تسریع آن در صنعت، نیازمند فرهنگ سازی، شناخت واقعی نیازها در زمینه ها، شناخت مهارت های مورد نیاز و بکارگیری آن در سازمان ها و صنعت و استفاده از نیروی متخصص هستیم. منابع

وی افزود: یکی از بزرگترین و مهم ترین کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت مخابرات، کارایی آن در امر داده است و برای مجموعه هایی که داده های بیشتری دارند، استفاده از هوش مصنوعی نسبت به سایر سازمان ها کارآمدتر است. موضوع مهم بعدی برای استفاده از هوش مصنوعی در صنعت، بحث امنیت داده ها و پلتفرم ها است. همچنین در ایرانسل پروژه هایی در زمینه هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای عملیاتی شرکت در بخش شبکه، بازاریابی و ارتباط با مشتریان تعریف شده است تا پس از فرهنگ سازی و آموزش صحیح زمینه استفاده و بهره وری بیشتر از هوش مصنوعی ارائه خواهد شد.

بولوردی ادامه داد: در مجموعه آزمایشگاه های ایرانسل، آزمایشگاه هوش مصنوعی راه اندازی شده است، علاوه بر معاونت تحقیق و توسعه، برای پیشرفت بیشتر و استفاده بهینه از هوش مصنوعی، اقدامات لازم به صورت متمرکز برای حمایت از استارت آپ ها انجام شود. همچنین در بخش بازاریابی ایرانسل پروژه هایی تعریف شده است که با استفاده از داده های موجود، برگزاری کمپین ها و تبلیغات، هوشمند بوده و به صورت اختصاصی برای هر فرد تعریف می شود.

معاون فنی و مهندسی ایرانسل با اشاره به همکاری با سایر سازمان ها برای بهینه سازی هوش مصنوعی تاکید کرد: علاوه بر راه اندازی آزمایشگاه تخصصی هوش مصنوعی در ایرانسل، همواره مشارکت با دانشگاه ها و تعریف آزمایشگاه های مشترک و ایجاد زیرساخت برای استفاده دانشجویان. ، اساتید و شرکت های دانش بنیان. از مهمترین برنامه های ایرانسل است. با توجه به داده‌های موجود که بسیاری از آنها داده‌های اختصاصی هستند، ایرانسل می‌تواند با متخصصان و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی برای ایجاد خدمات و پلتفرم‌ها همکاری کند.

سی و دومین کنفرانس مهندسی برق ایران امسال نیز مانند سال گذشته با مشارکت و حضور ایرانسل به عنوان حامی اصلی برگزار شد و ایرانسل در این کنفرانس از ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ توانست تجربیات خود را در مورد رهبری در زمینه هایی مانند راه اندازی ۵G. و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت ارتباطات و اطلاعات پرداخت.

این همایش در رشته های الکترونیک، قدرت، کنترل، صنایع برق، کامپیوتر، مخابرات و مهندسی پزشکی به همت انجمن علوم مهندسی برق ایران و دبیرخانه دائمی همایش در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و اولین ارائه دهنده ۵G در ایران، با هدف شناسایی و تشویق ایده های نوآورانه در صنعت برق و ارتباطات، بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات در زمینه ارائه خدمات مبتنی بر فناوری های نوین تلفن همراه، فعالیت می کند. ارائه خدمات زندگی هوشمند مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا، تجربیات راه اندازی مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه ایرانسل (آزمایشگاه های ایرانسل) و فعالیت در حوزه نوآوری و آموزش و ارائه مزایا و قابلیت های آن برای جذب فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی. در این کنفرانس حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا