بانک و بیمه

آمادگی بانک سینا برای جهشی بزرگ در سال ۱۴۰۳

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک سینا، متن پیام غلامرضا فتحعلی مدیرعامل بانک سینا به شرح زیر است:

«زاکوی یار می آید باد نوروز

از این باد کمک بخواه، دلت را روشن کن

آغاز سال ۱۴۰۳ مصادف با ماه مبارک رمضان را به مشتریان، سهامداران و همکارانمان تبریک می گویم. پیام نوروزی بهانه ای است برای بازگویی و مرور اتفاقات سال گذشته و آنچه در پیش است. ما به آنچه پشت سر گذاشتیم احترام می گذاریم و برای رسیدن به آنچه می خواهیم تلاش می کنیم.

سال گذشته دستاوردهای مهم و ارزشمندی در کارنامه عملکرد بانک سینا به ثبت رسید که حاصل تلاش، ایثار، حساسیت و هم افزایی تمامی کارکنان این بانک خوشنام در نظام بانکی کشور است. بی شک دستاوردهای به دست آمده در سال ۱۴۰۲ با هدف خدمت به هموطنان بزرگوار و در راستای شکوفایی اقتصاد کشور و سربلندی کشور عزیزمان حاصل شده و در این راه برخاسته از ایمان و اعتقاد راسخ بوده است.

بانک سینا سال گذشته اولین سال اجرای طرح راهبردی کسب و کار را پشت سر گذاشت و به دستاوردهای بسیاری در ارائه خدمات و محصولات نوآورانه و خلاقانه در نظام بانکی دست یافت و بار دیگر نقش موثر خود را در رفع نیازهای مشتریان و حمایت فعالان به نمایش گذاشت. اقتصاد شرکت باید تاکید کند که در این راستا به لطف خداوند و حمایت وظیفه شناسانه تک تک کارکنان شریف و صادق توانستیم به سهامداران و مشتریان خود و همچنین وجدان خود افتخار کنیم.

در سال ۱۴۰۲، با رویکردی متحول کننده برای تغییر از تفکر بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال و پلتفرم، توانستیم در عرض یک سال به بیشتر آنچه که می‌خواستیم در یک چشم‌انداز سه ساله اجرا کنیم، به شیوه‌ای شایسته و مطلوب دست یابیم. در این یک سال اسمارت لند سینا تاسیس شد. کشوری که برای بانک سینا برکت و کسب و کار جدیدی به ارمغان آورده است. در سال ۱۴۰۲ سه سکوی سیبانک، سیمارت و سیپات در این سرزمین هوشمند متولد شدند و در مسیر بلوغ و توسعه بیشتر هستند. سال گذشته باشگاه مشتریان بانک سینا راه اندازی شد که نقش مهمی در تشویق و ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات بانک سینا خواهد داشت. بر اساس طرح کسب و کار استراتژیک، بسیاری از سیستم های تحلیل اطلاعات و تحلیل کسب و کار اکنون به مرحله تولید رسیده اند و استقرار هر یک از این سیستم ها به تحلیل و تغییر مدل کسب و کار بانک سینا کمک می کند. همزمان سرمایه گذاری های جدیدی در زیرساخت های فناوری اطلاعات برای پشتیبانی از این سیستم ها و همچنین در مسائل مربوط به بانکداری دیجیتال و پلتفرم انجام شد. از سوی دیگر با استقرار و طراحی ساختار جدید بانکی و خطوط جدید بانکی و همچنین تکمیل ساختار مناطق و … تلاش شده است خلاءهای موجود در سیستم جذب منابع و پرورش مشتری پر شود. سال ۱۴۰۳ در صورت بهره گیری از این زیرساخت ها، سال جهشی بزرگی برای بانک سینا خواهد بود و با کمک و هم افزایی دوجانبه می توان موفقیتی مضاعف برای بانک سینا در سال جاری به دست آورد.

در سال ۱۴۰۲ افزایش بیش از ۴۰ درصدی وجوه بانکی را نسبت به ابتدای سال ثبت کردیم و آمارها حاکی از پوشش ۱۶۵ درصدی بودجه در هنگام تحقق سود بود.

یکی دیگر از اقدامات موثر سال ۱۴۰۲ که ادامه دهنده رشد مثبت بانک در آینده خواهد بود، برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بانک سینا در اسفندماه بود که بر این اساس سرمایه بانک از حدود ۵۸ درصد افزایش یافت. ۲۵۳۸۴ میلیارد ریال به ۴۰۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت که این افزایش سرمایه اثرات مثبتی بر بهبود نسبت کفایت سرمایه، بهبود نسبت خالص دارایی های ثابت به حقوق مالکیت و رعایت مقررات مربوط به اعطای تسهیلات و وضعیت نرخ ارز دارد. سرمایه گذاری در اوراق بهادار و غیره و استفاده از معافیت های مالیاتی. بند (ه) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ چنین می کند.

در روزهای پایانی پیش از بهار طبیعت که با ایام بهار قرآن و ماه جشن خدا مقایسه شده و مورد لطف صد برابری قرار گرفته است، با همکارانمان همت مضاعف خواهیم کرد. سال آینده اراده و عزم برای پیشبرد برنامه ها و تحقق اهداف بانک سینا. و بیایید قدمی قاطع برداریم.

ضمن تبریک عید نوروز و قبولی طاعات و عبادات همه عزیزان به ویژه خانواده بزرگ بانک سینا، از خداوند متعال سلامتی، سربلندی و بهروزی را برای همه ملت ایران خواستارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا