اخبار اقتصاد ایران

آمادگی شرکت ملی گاز برای توسعه همکاری با شرکت‌های خدمات انرژی

رئیس مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران از آمادگی این شرکت برای توسعه همکاری با شرکت های خدمات انرژی خبر داد. ساجد کشفی، رئیس مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران گفت: بهینه سازی مصرف گاز در کشور نیازمند عزم ملی است و شرکت ملی گاز ایران متعهد به ایفای نقش مسئولانه شرکت های خدمات انرژی است. […]

رئیس مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران درباره آمادگی این شرکت برای توسعه همکاری با شرکت های خدمات انرژی
مطلع.
ساجد کشفی، رئیس مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران گفت: بهینه سازی مصرف گاز در کشور نیازمند عزم ملی است و شرکت ملی گاز ایران از نقش مسئولانه شرکت های خدمات انرژی (ESCO) در طراحی و اجرای طرح های بهینه سازی استقبال می کند.
وی با اشاره به اهمیت قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی افزود: متأسفانه در سال های گذشته به این قانون جامع در عمل چندان توجهی نشده است تا جایی که آیین نامه برخی از بندهای آن با وجود تصویب موارد بیشتر بیش از ۱۳ سال از تصویب و ابلاغ این قانون می گذرد و اجرا نشده است.
رئیس مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: به عنوان مثال بر اساس ماده ۵۷ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است برای انطباق مصرف انرژی ویژه از وزارتخانه ها مجوز دریافت کند. انرژی و نفت به منظور صدور مجوز تاسیس واحدهای صنعتی. اما این ماده قانونی مغفول مانده است و شرکت ملی گاز ایران در نظر دارد برای تدوین آیین نامه اجرایی خود با شرکت های خدمات انرژی همکاری کند.
کشفی تاکید کرد: این موضوع می تواند رویکرد مصرف بهینه انرژی از زمان اخذ مجوزهای اولیه تا زمان اشتراک و اتصال گاز و دوره بهره برداری را پوشش دهد.
وی چالش تامین مالی و ایجاد صرفه جویی اقتصادی را از مهمترین عوامل عدم اجرای طرح های بهینه برشمرد و تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران گام های موثری در زمینه فعال سازی بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست برداشته است. که اقدام برای دریافت گواهی قبولی صرفه جویی در گاز می باشد. در تبادل انرژی است.
رئیس مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: همچنین شرکت ملی گاز با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در حال بررسی پروژه پایلوت جایگزینی کوره های آجرپزی هافمن به جای کوره های تونلی است که دارای ویژگی های متفاوتی است. روش تامین مالی است و در صورت تحقق، گشایش بسیار خوبی در تامین مالی و اجرای طرح های بهینه سازی ایجاد می کند.
گزارش کردن مهر; کشفی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، انتظار می رود مجموعه سیاست ها، برنامه ها و اقدامات شرکت ملی گاز ایران بتواند زمینه مناسبی برای فعالیت شرکت های خدمات انرژی در رابطه با طراحی و اجرای پروژه های بهینه سازی گاز ایران باشد. تأسیسات و تجهیزات گازسوز به ویژه در بخش های صنعتی و کشاورزی.
فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا