بانک و بیمه

آمادگی پرداخت ۲ میلیارد دلار دیگر به بانک مسکن| ۴ میلیارد دلار از مطالبات وصول شد

به گزارش افق میهن، مهدی غضنفری گفت: منابع ارزی پرداختی به دولت ها از سوی صندوق توسعه ملی از طریق ماده ۳ برنامه هفتم توسعه قابل بازپرداخت است. در این برنامه صندوق توسعه ملی مجاز به سرمایه گذاری در صنایع بالادستی نفت است. من این را رویداد بسیار مهمی می دانم که از دولت و مجلس تشکر می کنم.

وی در خصوص ایراد شورای نگهبان به سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در صنعت نفت گفت: شورای نگهبان ابهاماتی را به این طرح وارد کرده است اما امیدواریم این ایرادات در شورای سازش رفع شود. چون اعضای مجمع در این سوال اتفاق نظر دارند.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی درباره همکاری بخش خصوصی برای بازپرداخت بدهی های خود به صندوق گفت: در ماه های اخیر که هشدارها و اطلاع رسانی هایی در خصوص معوقات موسسات بدهکار در رسانه ها منتشر شده است، بهبود بخشیده ایم. عملکرد آنها و بازگشت برخی منابع.

غضنفری گفت: معتقدم این سیاست که با خونسردی به بدهکاران رفته و با آنها صحبت کنیم جواب می دهد. فضای کسب و کار کمی آرام تر است که به نفع همه است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۶ میلیارد دلار وام از طریق صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی اعطا شده است، گفت: از این میزان حدود ۸ میلیارد دلار به تاخیر افتاده است و هرچه جلوتر می رویم زمان بازپرداخت آن فرا رسیده است. بعدی.» وام خواهد آمد. ما چهار میلیارد دلار از این معوقات دریافت کرده ایم. در سال های اخیر حدود یک میلیارد دلار دریافت شده است.

رئیس صندوق توسعه ملی با اشاره به پرداخت دو میلیارد دلار به بانک مسکن اعلام کرد: حاضریم دو میلیارد دلار دیگر به بانک مسکن پرداخت کنیم. فعالان بخش خصوصی و استفاده از مابه التفاوت سود. در مورد دو میلیارد دلار دوم هم به محض تحویل نامه اول بانک مسکن پرداخت می کنیم.

غزفری گفت: اگر بانک‌های دیگر چنین تمایلی داشته باشند، ابزاری به نام سپرده‌گذاری بدون محدودیت در اختیار داریم و تاکنون سه بانک این قرارداد را با ما امضا کرده‌اند و بانک‌های دیگر می‌توانند هر کجا که بخواهند از این ابزار استفاده کنند. بانک مسکن نیز می تواند این منابع ارزی را در خرید هواپیما یا سایر بخش ها سرمایه گذاری کند، اما سود آن نصیب بخش مسکن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا