اخبار اقتصاد ایران

آمادگی پست گیلان برای همکاری با شهرداری‌ها برای استقرار دولت الکترونیک و ایجاد شهر هوشمند

مدیرکل پست گیلان در دیدار با استاندار گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته پست به تشریح اهمیت نقش پست در اجرای خدمات نیابتی پرداخت.

افق میهن، محمدحسین هوشنگی مدیر کل پست گیلان در دیدار با دکتر هادی حق شناس استاندار گیلان گزارشی از اقدامات پست گیلان در حوزه خدمات رسانی به مردم ارائه کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر حق شناس با تبریک و گرامیداشت روز جهانی پست؛ وی نقش پست در بورس کالا را مهم ارزیابی کرد و بر لزوم عضویت پست در شورای توسعه و برنامه ریزی استان، شورای ترافیک، شورای توسعه مدیریت استان، کارگروه تسهیل صدور مجوز و کارگروه اصلی اقتصاد دیجیتال استان به منظور بهره گیری از ظرفیت و زیرساخت های اداره پست در توسعه شهری مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه مدیرکل پست گیلان ضمن تشریح اهمیت نقش پست در جوامع توسعه یافته، سرانه مرسولات پستی را شاخص توسعه یافتگی دانست و اظهار داشت: این شاخص میزان برون سپاری خدمات به سایر دستگاه های اجرایی را نشان می دهد. استفاده ارگان ها و مردم از بستر پست برای دریافت خدمات بدون مراجعه حضوری. است

وی با اشاره به اینکه برون سپاری خدمات دستگاه های اجرایی منجر به کاهش مراجعات حضوری و ایجاد شفافیت می شود، از آمادگی پست گیلان برای همکاری با شهرداری ها برای ایجاد دولت الکترونیک و ایجاد شهر هوشمند خبر داد. که افراد می توانند بدون مراجعه حضوری از پلتفرم پست استفاده کنند. جهت دریافت خدمات مورد نیاز اقدام نمایید.

اطلاعات وجود نزدیک به هزار نقطه تماس، از جمله دفاتر پست دولتی؛ وی دفاتر پیشخوان و پست روستایی را از مزیت ها و ظرفیت های بالقوه استان دانست و خاطرنشان کرد: این دفاتر با هدف تسهیل در ارائه خدمات دولتی به مردم و به منظور جلوگیری از هرگونه موازی کاری که مستلزم آن است ایجاد شده است. دستگاه های اجرایی و خدمات رسان خدمات خود را به این دفاتر واگذار کنند و از سوی دیگر پست متعهد است بحث برون سپاری را با جدیت دنبال کرده و خدمات نیابتی را به بهترین نحو به مردم ارائه دهد.

مدیر کل پست گیلان در ادامه به تشریح اهمیت پروژه سامانه آدرس استاندارد ملی (JNEF) در استان پرداخت و به مشکلات اجرای این طرح ملی از نظر وجود جاده های بی نام و عدم وجود پلاک آدرس برای آن اشاره کرد. مکان هایی که مشارکت شهرداران و دهیاران را می طلبد. خواستار حمایت استاندار گیلان برای پیشبرد این پروژه در استان شد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت، تمبر یادبود سردار سرافراز مقاومت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سوی مدیرکل حوزه مقاومت تقدیم شد. پست گیلان به دکتر هادی حق شناس استاندار گیلان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا