فناوری

آمارها از وقوع تصادفات منجر به فوت چه می‌گوید؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تصادفات یکی از عوامل موثر در افزایش تلفات است و هر ساله افراد زیادی جان خود را از دست می دهند و تعدادی نیز مجروح و دچار عوارض مزمن می شوند.

با توجه به اهمیت تصادفات، مرگ و میر ناشی از آن و تعداد قربانیان سوانح رانندگی، تحلیل آمار و راهکارهایی برای کاهش عوارض و تلفات جانی و مالی ناشی از تصادفات رانندگی از مهمترین اقداماتی است که باید به آن توجه شود. حساب.

افزایش تلفات تصادفات در استان تهران

ابوالفضل دربانی معاون حمل و نقل دفتر فنی و دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهرانبا اشاره به تصادفات و کسانی که جان خود را از دست دادند وی به دلیل تصادفات رانندگی در استان تهران گفت: خیر کسانی که جان خود را از دست دادند تصادفات کشور در شش ماهه نخست سال ۸.۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در عین حال و با وجود رشد ۱۲ درصدی تردد در مسیرهای ارتباطی استان تهران، تعداد کسانی که جان خود را از دست دادند در استان نیز در شش ماهه نخست سال ۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل دفتر فنی و دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران گفت: کاهش ۲۱ درصدی در غرب استان تهران نیز مشاهده شده است. کسانی که جان خود را از دست دادند ما ناشی از تصادفات بوده ایم.

کاهش وقوع تصادفات منجر به فوت در اصفهان

سرهنگ علی اصغر زارع رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان وی گفت: در بررسی تصادفات منجر به فوت در ۹ ماهه امسال حدود ۳۰۰ نفر از شهروندان استان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این میزان در شهر اصفهان ۱۵۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی در جاده های درون شهری ناشی از موتورسواران و عابران پیاده است، افزود: این دسته از کاربران ترافیکی به شدت در تصادفات آسیب پذیر هستند و رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی ضروری است. است. و به دنبال آن تردد موتورسیکلت در تمامی محورها ممنوع است و با وجود این ۱۵ درصد فوتی های تصادفات در این جاده های استان به دلیل عدم توجه راکبان موتورسیکلت به این قانون بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: برای پیشگیری از تصادفات و حوادث تلخ رانندگی نیازمند مشارکت اجتماعی شهروندان و سایر رانندگان هستیم. شیوه های خوب مدیریت ترافیک در محل وجود دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد رانندگان قانون شکن هستند اما می توانند عامل ۹۰ درصد تصادفات رانندگی باشند، گفت: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز از تخلفات رایج و ایجاد تصادف در جاده های درون شهری است. ناشی از استفاده از وسایل نقلیه خاص گشت ویژه این پلیس در کلانشهر اصفهان و حتی استان با توقیف خودروهای حادثه ساز به صورت ساعتی و ماهانه این نوع رانندگان مشمول قانون می شوند.

سرهنگ زارع با اشاره به تردد روزانه در سطح شهر اصفهان گفت: رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی رانندگان از جمله پارک دوبل در معابر و موانع جاده ای می تواند تنها دلیل بروز و تداوم تردد در جاده های درون شهری باشد.

وی خاطرنشان کرد: روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه شلوغ ترین روزهای هفته هستند و از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۰۸:۳۰ صبح، ۱۱:۳۰ تا ۱۳:۳۰ بعد از ظهر و عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ می باشد. . شلوغ ترین ساعات شب امروز در کلانشهر اصفهان است و لازم است شهروندان با در نظر گرفتن این موارد، حمل و نقل خود را در شهر مدیریت کنند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: با فرهنگ سازی صحیح و آموزش تخصصی رانندگان، میزان تصادفات فوتی در سطح شهر اصفهان در ۹ ماهه امسال ۱۵ درصد و تعداد کسانی که جان خود را از دست دادند تصادفات رانندگی نیز در این مدت ۱۱ درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا