آمار بالای مرگ کودکان در تصادفات جادهای و قانون شعاری جوانی جمعیت / آمار مرگ و میر کودکان ایرانی در تصادفات 3 برابر میزان جهانی است
براساس این آمار رسمی ، کودکان زیر ۱۰ سال حدود ۱۳ ٪ از اتحاد کلی در ایران را تشکیل می دهند. این آمار با کشورهایی مانند Türkiye و اروپا بسیار متفاوت است. به عنوان مثال ، میانگین مرگ و میر کودکان زیر ۱۵ سال در Türkiye حدود ۷ و نیم درصد است. در کشورهای اروپایی ، این تعداد در کودکان زیر ۱۴ سال نزدیک به ۶.۸ درصد است.
براساس آماری که توسط پلیس خیابان منتشر شده است ، سال گذشته ۲۰،۰۰۰ نفر در حوادث ترافیکی کشته شدند ، از جمله ۳۰۰۰ کودک. این تعداد ممکن است برای بسیاری طبیعی باشد ، اما اگر بخواهیم تعداد تلفات در ایران را با کشورهای همسایه یا برخی از کشورهای اروپایی مقایسه کنیم ، آنها را بیش از هر زمان دیگری فاجعه بار خواهیم یافت.
در حالی که مشکل جوانان برای چندین سال یکی از نگرانی های اصلی مقامات بوده است ، آنچه اتفاق می افتد در عمل عدم توجه به زیرساخت های صحیح برای جوانان کشور را نشان می دهد. زیرساخت هایی که یا نادیده گرفته می شوند یا اولویت ندارند. درست مانند سلامتی یکی از مهمترین زیرساخت ها در بین جمعیت است ، ایمنی زندگی یکی از مهمترین آنهاست. امنیت ، که عمدتاً در خیابان های کشور تحت نام حوادث خیابانی در معرض خطر است.
براساس این آمار رسمی ، کودکان زیر ۱۰ سال حدود ۱۳ ٪ از اتحاد کلی در ایران را تشکیل می دهند. این آمار با کشورهایی مانند Türkiye و اروپا بسیار متفاوت است. به عنوان مثال ، میانگین مرگ و میر کودکان زیر ۱۵ سال در Türkiye حدود ۷ و نیم درصد است. در کشورهای اروپایی ، این تعداد در کودکان زیر ۱۴ سال نزدیک به ۶.۸ درصد است.
در کشورهایی مانند سوئد ، اسپانیا ، ایتالیا ، نرخ این تعداد به تعداد ۳ و نیم تا ۵ درصد از یک میلیون کودک رسیده است ، به عنوان مثال ، از آنجا که قوانین به درستی اجرا شده و زیرساخت های مناسب ارائه شده است.
به طور کلی ، کشورهای اروپایی با زیرساخت های ترافیکی با کیفیت ، قوانین تضمین خودرو ، قوانین سخت تر برای استفاده از مهد کودک و کمربند ایمنی ، تجهیزات ایمنی خودرو و کنترل سرعت می توانند در صورت بروز تصادفات ، مرگ کودکان را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
قانون
نگاهی گذرا به تعداد تلفات در کودکان نشان می دهد که یکی از زیرساخت هایی که می تواند در بین جوانان جمعیت مورد توجه قرار گیرد ، اما از منظر تصمیم گیری سیاسی -سازندگان همان امنیت در سفرهای جاده ای است.
رویکرد گرامری بدون در نظر گرفتن نیازهای کشور به یک روش دائمی تبدیل شده است
فاطمه گرام ، محقق و استاد جامعه شناسی در این زمینه اخبار تجاری وی می گوید: “متأسفانه ، رویکرد گرامری ، صرف نظر از الزامات موجود در کشور ما ، به یک روش دائمی تبدیل شده است.” قوانین مختلفی برای جوانان جمعیت پذیرفته شده است ، اما هیچ کس مربوط به تأمین زیرساخت های مناسب برای دستیابی به این هدف نیست. این موارد ضروری ، جوانان جمعیت را به یک رویای غیرقابل دستیابی تبدیل می کند.
وی گفت: “متأسفانه ، مقامات معتقدند كه آنها می توانند مشکلات را با رویکرد دستوری حل كنند ، اما اگر الزامات اجرای سفارشات انجام شود ، نمی توانید انتظار داشته باشید كه این قوانین با موفقیت اجرا شود.”
ما برای اجرای جوانان جمعیت به یک زیرساخت مهم نیاز داریم ، که متأسفانه هیچکدام از آنها در وضعیت خوبی قرار ندارند / اگر با آمار مرگ ایالتی روبرو شویم ، نمی توانیم از جمعیت فعلی محافظت کنیم.
محقق و استاد دانشگاه ادامه می دهد: “برای اجرای قانون جوانان ، ما به یک زیرساخت مهم نیاز داریم که متأسفانه هیچ یک از آنها در وضعیت خوبی قرار ندارند.” از بحث سلامت گرفته تا آموزش ، معیشت و غیره. همین مورد در مورد ایمنی ترافیک نیز صدق می کند. اگر با تصادفات و خیابان های زیاد روبرو شویم ، قادر به محافظت از جمعیت فعلی نیستیم.
در بخش دیگری از نظرات وی بهتر است: تشویق والدین فقط وام نیست. تا زمانی که شرایط موجود در جامعه مناسب نباشد ، این پول بی ثمر است و نتیجه ای ندارد. کارشناسان سالهاست که حتی به زبان پلیس راهنمایی و رانندگی به کیفیت اتومبیل های خانگی هشدار داده اند ، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است.
این خودرو در بیش از ۸۰ ٪ تصادفات خیابانی باعث خسارت جبران ناپذیری در زندگی شده است
وی افزود: “در تحقیقات میدانی گروهی از دانشجویان از سال ۱۴۰۲ ، این آمار از خطاهای انسانی و عدم استاندارد سازی در بیش از ۸۰ ٪ حوادث ترافیکی امتناع ورزید ، اما نشان می دهد که هنگام بی خطر بودن اتومبیل ، اتومبیل ها بی خطر بودند.
وی می گوید: وقتی صحبت از مشکلات ترافیکی و ایمنی ترافیک جاده ای می شود ، می تواند در مشکلات جوانان جمعیت در نظر گرفته شود: این قطعاً به عنوان یکی از زیرساخت ها مهم است. زیرا اگر تصادفات کاهش یابد ، مرگ کودکان کمتر می شود. این بر بقای نسل و امید به زندگی مستقیماً تأثیر می گذارد. از طرف دیگر ، خانواده ها کمتر نگران این هستند که فرزندان را به مدرسه یا خارج از کشور که بر مشارکت در مشارکت اجتماعی و آموزشی تأثیر می گذارند ، بفرستند.
وی گفت: “هرگونه مرگ یا آسیب جدی به کودکان هزینه های اقتصادی زیادی دارد.” درمان ، مراقبت ، استرس روانی و کاهش زندگی کودک بدون فرصت های آموزشی و شغلی. هنگامی که مرگ کودکان کاهش می یابد ، نسبت جوانان در جمعیت بزرگسالان بهبود می یابد ، بار پیری پایین تر خواهد بود و منابع انسانی آینده قوی تر خواهد بود.
تعداد مرگ و میر در کودکان ایرانی در صورت بروز تصادفات سه برابر نرخ جهانی است
حسن مهدوی ، یک متخصص امنیت نیز اخبار تجاری وی می گوید: ایران از حوادث خیابانی بالایی برخوردار است و نسبت کودکان در مرگ و میر قابل توجه است. در مقابل ، کشورهای اروپایی قوانین ایمنی کودک سخت تر ، زیرساخت های امن تر ، کیفیت کیفیت اتومبیل های بالاتر و مقامات بهتر اجرای قانون (استفاده از کمربند ، صندلی کودک ، محدودیت سرعت) دارند که باعث شده کودکان بسیار پایین تر شوند.
این امر از طریق عوامل تعیین کننده مرگ کودکان در صورت بروز حوادث می افزاید: عوامل روشنی وجود دارد ، از کیفیت پایین اتومبیل گرفته تا ایمنی جاده ها و رفتار ترافیکی. اما سرانجام یک مشکل امدادی وجود دارد که می تواند در صورت بروز حوادث تأثیر قابل توجهی در میزان مرگ و میر کودکان داشته باشد.
مهدوی توضیح می دهد: کشته شدن کودکان در حوادث ترافیکی بسیار نگران کننده است. میزان مرگ و میر برای کودکان در صورت بروز حوادث ایران در حال حاضر سه گانه آمار جهانی است. بی اعتنایی به زیرساخت ها و قوانین باعث ایجاد حوادث تلخ می شود که متأسفانه هم به عموم و هم برای مقامات عادت کرده است.
قانون استفاده از صندلی کودک در کشور ما اجرا نمی شود. هیچ الزامی قانونی برای سرگرمی کودک در ماشین وجود ندارد
در بخش دیگری از اظهارات خود ، کارشناس امنیت از شکاف های حقوقی برای محافظت از زندگی کودکان در حوادث ترافیکی نقل می کند و می گوید: “در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی در کشورهای خاورمیانه ، استفاده از کرسی کودک ضروری است ، اما قانون در کشور ما اجرا نمی شود.”
وی افزود: بیشتر وسایل نقلیه در کمربند ایمنی کمربند ایمنی ندارند ، یا این کمربندهای ایمنی کیفیت لازم را ندارند. این چندین بار آسیب را افزایش می دهد. از طرف دیگر ، هیچ الزامی قانونی برای سرگرمی کودک در ماشین وجود ندارد. خانواده ها به این امر توجه نمی کنند ، و قوانین بازدارنده یا تصویب نمی شوند یا ضمانت های اجرایی لازم را ندارند.