محیط زیست

آمار تصادف با یوزپلنگ از ابتدای نوروز صفر بوده است

به گزارش خبرگزاری افق میهن و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی اکبر قربانی وی با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز تعداد تصادفات با یاز در جاده میامی – عباس آباد صفر بوده است، گفت: تا سال گذشته به طور میانگین هفت تا هشت تصادف در این محور داشتیم و در سال جدید تا امروز ۹ تصادف رخ داده است. فروردین هیچ تصادفی در این جاده رخ نداده است، تا کنون بیش از ۲۵۰ نفر از ۲۸ ام اسفند ۱۴۰۲ و همزمان با شروع طرح مردمی حفاظت از قایق های ایرانی در جاده میامی – عباس آباد در این طرح شرکت کردند.

وی افزود: برآورد ما این است که این مبلغ تا پایان پروژه یعنی تا پایان روز چهاردهم ادامه خواهد داشت. فروردین به بیش از ۴۰۰ نفر می رسد و این رقم مشارکت در تاریخ حمایت های عمومی از این دست در ایام نوروز در این منطقه بی سابقه است.

رئیس پارک ملی توران تاکید کرد: همه این افراد با هزینه شخصی و با وسایل نقلیه شخصی از بیش از ۱۰ استان کشور از اقصی نقاط کشور حضور داشتند که باعث دلگرمی ما در این منطقه شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰۰ نفر نیز برای حضور در این جاده در نوبت بودند که به دلیل افزایش تعداد ثبت نام کنندگان در این طرح نتوانستیم از حضور آنها بهره مند شویم و بیشتر این افراد از استان های دور بودند. از جمله خوزستان، آذربایجان. ، کردستان و سیستان و بلوچستان از آنها درخواست کردیم که به سمت این جاده حرکت نکنند و در فرصتی دیگر از حضورشان استفاده کنند.

قربانی وی ادامه داد: سال گذشته خانواده ای از بوشهر با یک دختر بچه برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی به ما مراجعه کردند و چند شب با ماشین شخصی و با هزینه شخصی در کنار جاده ماندند تا از تصادف احتمالی با خودروها جلوگیری کنند. . ولورین ها جلوگیری کنید که روز آخر متوجه شدیم فرزندشان بیماری دارد که هر روز به نزدیکترین درمانگاه مراجعه می کند تا آمپول و سرم خود را تزریق کند و دوباره به جاده برگردد.

وی این عشق وصف ناپذیر مردم به پاسداری از آخرین بازماندگان یکی از ارزشمندترین گربه سانان جهان را نشان از عشق و علاقه همه مردم ایران به حفاظت از یوزپلنگ دانست و گفت: این میزان عشق و علاقه مردم به حفاظت از یوزپلنگ و کمک به ما در این امر انگیزه ما را برای حفاظت از این گونه بی حد و حصر افزایش داده است و این چیزی نیست که بتوان آن را در قالب توضیح داد، به طور متوسط ​​در هر سال بین ۸ تا ۱۰ خودرو در این جاده تردد می کنند. روز و همه اینها با هماهنگی انجام می شود که به طور متوسط ​​در هر ماشین دو نفر وجود دارد.

رئیس پارک ملی توران گفت: اداره کل محیط زیست استان سمنان نیز نقش پشتیبانی و فراهم آوردن مکان مناسب برای استراحت و تامین غذای این افراد را در روزها و شب های نگهبانی ایفا کرد و توانستیم رضایت بخشی را ارائه دهیم. حمایت از هموطنانمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا