ترندهای روز

آمار مهم مخبر از میزان فروش نفت ایران/ هر کس هر چه می‌خواهد بگوید، اما واقعیت چیز دیگری است

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

محمد مخبر در مراسم افتتاح راه آهن رشت – خزر که این بندر را به راه آهن سراسری متصل می کند، گفت: حضور در مراسم افتتاحیه این پروژه ها که به حق «بقعه ابراهیم» نامگذاری شده است برای من واقعا سخت است. .

وی با بیان اینکه هنوز ابعاد فکری و فکری شهید رئیسی به طور کامل مشخص نیست، تصریح کرد: اینکه فردی کمتر از سه سال رئیس جمهور شود و شهادت او چنین موجی را در کشور ایجاد کند، بسیار فراتر از تحریک است. احساسات و عواطف مردم آنها دقیقا می دانستند چه چیزی را از دست داده اند.

سرپرست رئیس جمهور تصریح کرد: علیرغم همه تلاش ها برای غبارآلود کردن فضا، خدمات وی مانند خورشید زیر ابر نماند و علی رغم همه تبلیغاتی که سعی می شد بگوییم ارادت مردم به انقلاب و انقلابیون کم شده است. احساسات مردم نسبت به شهادت و مراسم وداع و تدفین او همه این ادعاها را باطل کرد.

مخبر در ادامه با قدردانی از همه مسئولان اجرایی کشور و خادمان دولت مردمی گفت: یکی از دلایل موفقیت بزرگ شهید رئیسی در کنار اعتقادات و پایبندی های معنوی وی، حق و حقیقت است. اطاعت صادقانه این شهید بزرگوار از رهبر معظم انقلاب، تشخیص صحیح و مصلحت اندیشی و فهرست بندی دقیق و اولویت بندی مسائل بر اساس این مصلحت اندیشی ها و تمرکز بر آنها و پیگیری مستمر تا رسیدن به نتیجه بود.

وی در خصوص برخی از موضوعات مطرح شده در روزهای اخیر از جمله بحث فروش نفت، خاطرنشان کرد: هرکس هر چه می خواهد بگوید، اما واقعیت این است که ظرفیت فروش نفت کشور در زمان تاسیس کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است. از حکومت مردمی اما شهید رئیسی با تشخیص دقیق و پیگیری مجدانه ظرف کمتر از یک سال و نیم این ظرفیت را به حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رساند و کشور را از کمبود شدید منابع نجات داد.

سرپرست رئیس جمهور درباره برخی دیگر از اقدامات دولت مردمی تحت مدیریت شهید رئیسی در زمینه هایی مانند افزایش درآمدهای مالیاتی و مواردی از این دست گفت: کشوری که در ابتدای شروع به کار در پرداخت حقوق ماهانه کارکنان خود با مشکل مواجه بود. دولت شهید رئیسی به گفته مسئولان دولت قبل با همت دولت و مدیریت شهید رئیسی امروز بدون مشکل اداره می شود.

این مخبر شناخت مزیت های کشور را از دیگر ویژگی های بارز شهید رئیسی برشمرد و به دسترسی کشور به دریا در شمال و جنوب کشور اشاره و تاکید کرد: کشورهای همسایه و منطقه برای ترانزیت و مسافر به ایران نیاز دارند. حمل و نقل و رئيس جمهور فقيد نيز اين مزيت كشور به طور جدي متمركز شد و بارها در ديدارها و گفتگوها با سران كشورهاي همسايه و منطقه موضوع راهروها به صورت جدي مطرح و در داخل پيگيري شد.

وی در خصوص مشکلات آب کشور افزود: در ابتدای دولت سیزدهم کشور با چالش های جدی در حوزه آب مواجه بود و شهید رئیسی در کوتاه مدت مشکلات آب برخی استان ها را حل کرد و همچنین به طور مرتب تلاش کرد تا حل مشکلات طولانی مدت در زمینه کم آبی در حال پیگیری بود پس از ساماندهی مسائل و بسیج امکانات مناطق برای رفع مشکلات قابل حل در کوتاه مدت، پروژه های انتقال آب از دریا به فلات مرکزی، تامین آب از منابع عمیق و استفاده از آب قابل حل تطهیر به ویژه برای صنایع از اولویت های شهید رئیسی است. بود.

سرپرست رئیس جمهور در خصوص اقدامات دولت سیزدهم و پیگیری های شهید رئیسی در خصوص قطعی برق در ابتدای دولت سیزدهم گفت: در ابتدای کار این دولت با قطعی برق بسیاری از نقاط کشور مواجه بودیم. روز به ویژه در ساعات اوج مصرف که در این دولت و با تلاش وزارت نیرو و رئیس جمهور مشکل قطعی برق در کشور حل شده است.

مخبر در خصوص اقدامات دولت در بحث مسکن تصریح کرد: ساخت و ساز مسکن در کشور قبل از دولت سیزدهم با رکود و تعطیلی مواجه بود و وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی که از آن به عنوان وعده شهید رئیسی یاد می شود. مستند به تصویب شورای اسلامی بود. . با آغاز به کار دولت سیزدهم واگذاری زمین و ساخت مسکن برای بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شد و با تلاش این دولت تا پایان ۴ سال این دولت به ساخت ۴ میلیون نفر نزدیک شدیم. واحدهای مسکونی در ادامه اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مسکن را دنبال کنید.

وی نیروهای جوان نخبه و تحصیل کرده را بزرگترین سرمایه کشور دانست و تاکید کرد: اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی و کوانتومی مهمترین مولفه اقتدار آینده هر کشوری است و خوشبختانه ایران با بهره گیری از جوانان از امکانات و ظرفیت های بسیار خوبی در این زمینه برخوردار است. و نیروهای تحصیل کرده

سرپرست رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه عده ای در کشور که مدعی مذاکره، دیپلماسی و گسترش روابط بین الملل بودند، در نهایت به کشورهای همسایه غفلت کردند و ما نیز در محاصره همسایگان خود قرار گرفتیم، ادامه داد: آیت الله رئیسی در مدت ۳ سال توانست حل کند. برخی از روابط و مسائل با کشورهای منطقه و روابط همسایگان به خوبی توسعه یافته بود.

این مخبر گفت: اگرچه آمریکا در برخی از کشورهای منطقه حضور دارد، اما حتی با حمایت آمریکا هنوز نتوانسته اند به عضویت توافقات بزرگ بین المللی و منطقه ای درآیند، اما در دولت سیزدهم و با تلاش شهید رئیسی، جمهوری اسلامی ایران به عضویت سازمان های مهم بین المللی درآمد. و تبدیل به منطقه ای شامل شانگهای، بریکس و اوراسیا شد و به مرحله ای رسیده است که در صورت ارسال پیام به سران هر یک از این کشورها در کمترین زمان ممکن به تماس های ایران پاسخ خواهند داد.

وی افزود: با سیاست خارجی دولت سیزدهم معادلات بین المللی به کلی جابه جا شده و تا زمانی که مواضع جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته نشود تصمیمی در منطقه گرفته نمی شود.

سرپرست رئیس جمهور تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در جلسات اعلام کرده اند که شهید رئیسی راه مناسبی را ایران تحلیل کرده و باید اقدامات وی پیگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا