فناوری

آمریکا، چین را تحت فشار قرار داده تا از نفوذ خود بر ایران برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه استفاده کند / چین خواستار کاهش تنش‌ها شده اما هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا از قدرت دیپلماتیک خود برای تحت فشار قرار دادن تهران استفاده می‌کند یا خیر

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

آسوشیتدپرس نوشت: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، وانگ یی وزیر خارجه چین را تحت فشار قرار داد تا از نفوذ چین بر ایران برای کاهش تنش در خاورمیانه در جریان مذاکرات تایلند استفاده کند.

به گزارش سرویس بین الملل « میهن تجارت » این مقامات همچنین توافق کردند که برای ترتیب دادن دیداری بین رئیس جمهور جو بایدن و رهبر چین شی جین پینگ با یکدیگر همکاری کنند.

دیدارهای جمعه و شنبه در بانکوک، که پس از مذاکرات نوامبر رئیس جمهور در کالیفرنیا انجام شد، پس از آن برگزار شد که نامزدی از یک حزب حاکم ضد پکن در تایوان که اخیراً میهن تجاری ریاست جمهوری این کشور بود، پیروز شد و باعث گفتگو بین مقامات نظامی آمریکا و چین شد. از سر گرفته شد

یک مقام ارشد آمریکایی گفت سالیوان با اشاره به اهرم اقتصادی گسترده چین بر ایران، بر تأثیر بی ثبات کننده حملات حوثی ها بر تجارت بین المللی تأکید کرد.

این مقام خاطرنشان کرد که چین علناً خواستار کاهش تنش شده است، اما گفت هنوز زود است که بگوییم آیا پکن از قدرت دیپلماتیک خود برای تحت فشار گذاشتن تهران در این موضوع استفاده خواهد کرد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا