ترندهای روز

آمریکا به‌منظور کاهش تصادفات جاده‌ای طرحی برای «صحبت‌کردن» خودروها با یکدیگر معرفی کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

وزارت حمل و نقل ایالات متحده (DOT) یک طرح ایمنی جاده ای جدید برای کل کشور پیشنهاد کرده است که در نهایت منجر به اتصال خودروها به یکدیگر می شود. این وزارتخانه امیدوار است که استقرار گسترده این پروژه با نام V2X، “تعهد به پیگیری یک رویکرد جامع برای به صفر رساندن تعداد تخلفات جاده ای” را افزایش دهد.

طرح V2X وسایل نقلیه را قادر می سازد تا با یکدیگر و با عابران پیاده، دوچرخه سواران و زیرساخت های کنار جاده ارتباط برقرار کنند. در واقع به آنها اجازه می دهد تا اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی و سرعت خود و همچنین شرایط جاده را به اشتراک بگذارند.

NPR گزارش می دهد که وسایل نقلیه همچنین می توانند به این داده ها در شرایط کم دید دسترسی داشته باشند، مانند زمانی که مه غلیظ جاده را می پوشاند.

همانطور که گفتیم، برنامه V2X قرار است در سراسر ایالات متحده مستقر شود. به همین دلیل، به مجموعه‌ای از فناوری‌های موبایل، داخل خودرو و کنار جاده نیاز دارد که بتواند ضمن محافظت از اطلاعات شخصی افراد، ارتباط مؤثر و ایمن را فراهم کند. DOT می گوید استقرار در مقیاس کوچکتر این فناوری مزایای ایمنی را نشان داده است. طرفداران ایمنی همچنین ادعا می کنند که این فناوری می تواند از صدها هزار تصادف جلوگیری کند و تأثیر حوادثی را که اتفاق می افتد کاهش دهد.

زمان اجرای طرح V2X برای اتصال خودروها به یکدیگر است

جدول زمانی پیش بینی شده برای طرح V2X تا سال ۲۰۳۶ ادامه دارد و وزارت حمل و نقل ایالات متحده امیدوار است تا آن زمان این طرح در سراسر بزرگراه های کشور اجرا شود. تا سال ۲۰۲۸، این آژانس قصد دارد فناوری V2X را در ۲۰ درصد از سیستم بزرگراه ملی و ۲۵ درصد از تقاطع های واقع در مناطق اصلی مترو نصب کند.

همچنین نگرانی هایی وجود دارد، به ویژه از نظر امنیت سایبری و نحوه پوشش هزینه های استقرار این فناوری، اگرچه اداره بزرگراه فدرال اخیراً ۶۰ میلیون دلار کمک مالی برای طرح V2X اعلام کرده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا