اقتصاد جهان

آمریکا تعرفه های سنگینی را علیه چین اعمال کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، دولت آمریکا روز سه شنبه به بهانه حمایت از کارگران و شرکت های آمریکایی، تعرفه های سختگیرانه ای بر واردات از چین اعمال کرد.

این شامل چهار برابر شدن عوارض خودروهای برقی و افزایش تعرفه به بیش از ۱۰۰ درصد بود. دولت ایالات متحده همچنین تعرفه های جدیدی را بر تراشه های کامپیوتری، سلول های خورشیدی و باتری های لیتیوم یونی اعمال کرد.

این تعرفه ها بر واردات ۱۸ میلیارد دلاری چین از جمله فولاد و آلومینیوم، چیپس، باتری، مواد معدنی ضروری، پنل های خورشیدی و جرثقیل ها تأثیر می گذارد.

مقامات دولت بایدن ادعا می کنند که این اقدامات پاسخی به سال ها رفتار تجاری “ناعادلانه” چین از جمله انتقال اجباری فناوری، نقض مالکیت معنوی و هک سایبری شرکت های آمریکایی است.

لائل برینارد، مشاور اقتصاد ملی کاخ سفید در تماس با خبرنگاران گفت: با وجود ظرفیت مازاد چین و سیل صادرات این کشور به بازارهای جهانی به دلیل اقدامات ناعادلانه و کاهش قیمت ها، چین همان سیاست های قبلی را برای ادامه سرمایه گذاری و رشد دنبال می کند. خود را (از نظر اقتصادی) به هزینه دیگران تقویت کنید.

به گفته کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده، که چین را به سرقت مالکیت معنوی از فناوری های ایالات متحده متهم می کند و ادعا می کند که پکن در برخی موارد فناوری ایالات متحده را با حملات سایبری هدف قرار می دهد، گفت: تعرفه های جدید موجه هستند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که پکن بارها هشدار داده است که چنین اقداماتی اصول رقابت منصفانه را نقض می کند و به ثبات تجارت جهانی آسیب می رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا