اقتصاد جهان

آمریکا تعرفه واردات کالاهای چینی را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، کاترین تای، نماینده تجاری آمریکا روز جمعه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که واشنگتن افزایش تعرفه واردات میلیاردها دلار کالاهای چینی را تکمیل کرده است.

تعرفه های جدید تاثیر قابل توجهی بر کالاهایی مانند خودروهای برقی و چیپس خواهد داشت.

افزایش تعرفه ها بر کالاهای چینی اولین بار در ماه می سال جاری توسط کاخ سفید اعلام شد، اما دولت جو بایدن از آن زمان اعلام کرد که در حال نهایی کردن تعرفه ها و تعیین تاریخ برای اجرای این اقدامات بر اساس بازخورد مردم آمریکا است. کار می کند

براساس سند نهایی که روز پنجشنبه ۲۱ شهریور منتشر شد، تعرفه خودروهای برقی به ۱۰۰ درصد، پنل های خورشیدی به ۵۰ درصد و باتری، فولاد، آلومینیوم، ماسک صورت و برخی دیگر از محصولات خودروهای برقی به ۲۵ درصد افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، از سال آینده افزایش ۵۰ درصدی تعرفه واردات چیپ اعمال می شود.

تعرفه‌های تعدادی از محصولات چینی مانند باتری خودروهای غیر برقی، دستکش‌های پزشکی و آهنرباهای دائمی طی دو سال آینده به تدریج افزایش خواهد یافت.

تای در این بیانیه گفت: افزایش تعرفه های نهایی امروز سیاست ها و اقدامات مضر جمهوری خلق چین را هدف قرار می دهد که همچنان بر کارگران و مشاغل آمریکایی تأثیر می گذارد.

او مجدداً تاکید کرد که این اقدامات با هدف محافظت از “کارگران و شرکت های آمریکایی در برابر اقدامات تجاری ناعادلانه” انجام می شود.

مقامات ایالات متحده بارها چین را به عنوان بزرگترین “رقیب” آمریکا معرفی کرده اند و از سال ۲۰۱۸ با سرکوب رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ، محدودیت های اقتصادی علیه این کشور را تشدید کرده اند.

علیرغم هشدارهای مکرر پکن مبنی بر پاسخگویی چین به آن، بایدن به این کار ادامه داده است.

وانگ ونبین، سخنگوی سابق وزارت خارجه چین، پیشتر گفته بود که اقدامات ایالات متحده “نقض قوانین تجارت جهانی” است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا