اقتصاد جهان

آمریکا عامل تأخیر وام 50 میلیارد دلاری به اوکراین

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، اوراکتیو به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات گروه ۷ گزارش داد که واشنگتن مسئول تاخیر در نهایی کردن طرح این گروه برای اعطای وام ۵۰ میلیارد دلاری به اوکراین است.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های دولتی روسیه را در آغاز درگیری در اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲ مسدود کردند. از آن زمان، کشورهای غربی استفاده از این بودجه را برای حمایت از اوکراین در نظر گرفتند.

در حالی که آنها تاکنون نتوانسته‌اند در مورد مصادره کامل این پول به توافق برسند، گروه هفت در ماه ژوئن تصمیم گرفت به اوکراین وام ۵۰ میلیارد دلاری بدهد که با سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه بازپرداخت شود.

با این حال، Euractive روز پنجشنبه به نقل از این منابع گزارش داد که ایالات متحده روند نهایی کردن وام را به دلیل نگرانی در مورد بازپرداخت آن متوقف کرده است، که بستگی به مدت زمان مسدود شدن دارایی ها دارد.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، این اتحادیه هر شش ماه یک بار تحریم‌ها علیه دارایی‌های روسیه را تمدید می‌کند و نیاز به رضایت همه ۲۷ عضو دارد.

منابع دیپلماتیک به رسانه ها گفتند که مجارستان که در حال حاضر ریاست موقت شش ماهه اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، ممکن است در مقطعی گسترش این اتحادیه را وتو کند.

واشنگتن خواستار تضمین های طولانی مدت برای مسدود نگه داشتن دارایی ها علیرغم اختلافات احتمالی در داخل بلوک شده است تا در صورت نیاز غرب بتواند به وجوه مسدود شده دسترسی پیدا کند.

به عنوان مثال، به گفته این منابع، ایالات متحده پیشنهاد تغییر مکانیسم تحریم اتحادیه اروپا به ۱۲ ماه یا بیشتر را داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا