ترندهای روز

آمریکا می‌خواهد حدود نیم میلیون جغد مهاجم را برای نجات گونه‌های بومی بکشد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

بر اساس اسناد جدید منتشر شده، مقامات حیات وحش ایالات متحده قصد دارند نزدیک به نیم میلیون جغد مهاجم آمریکایی را طی سه دهه بکشند. کارشناسان می گویند این کشتار برای کمک به حفاظت از دو گونه جغد بومی که توسط این مهاجمان در معرض تهدید هستند، مورد نیاز است. اما فعالان حقوق حیوانات این طرح را ظالمانه و غیرضروری محکوم کرده اند.

به گزارش لایو ساینس، سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده (FWS) طرح نهایی را برای کشتن حدود ۴۵۰۰۰۰ جغد راه راه مهاجم برای نجات دو گونه بومی منتشر کرده است.

آمریکا می خواهد حدود نیم میلیون جغد مهاجم را برای نجات گونه های بومی بکشدجغد راه راه با نام علمی Strix varia

جغدهای میله ای جغدهای بزرگ بومی شرق آمریکای شمالی هستند. به گفته FWS، در اوایل قرن بیستم، این جغدها به دنبال تغییرات محیطی ناشی از انسان به سمت غرب رودخانه می سی سی پی به سمت دشت های بزرگ و جنگل های شمالی حرکت کردند. در نتیجه، این جغدها در واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا دژی مستحکم ایجاد کرده اند و به همین دلیل به عنوان یک گونه مهاجم در نظر گرفته می شوند.

کشتن نیم میلیون جغد ممنوعه در آمریکا

ورود جغدهای ممنوعه به شمال غرب آمریکا بر دو گونه جغد بومی تأثیر منفی گذاشته است: جغد خالدار شمالی و جغد خالدار کالیفرنیا، که هر دو بسیار کوچکتر از مهاجمان هستند و باید برای غذا و قلمرو با آنها رقابت کنند. به گفته دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کلارا، هر دو گونه بومی در چند دهه گذشته تحت تأثیر فعالیت‌های سنگین چوب‌برداری قرار گرفته‌اند که دامنه آنها را نیز کاهش داده است.

آمریکا می خواهد حدود نیم میلیون جغد مهاجم را برای نجات گونه های بومی بکشدجغد خالدار شمالی با نام علمی Strix occidentalis caurina

از طرفی جغدهای میله ای شروع به جفت گیری با جغدهای خالدار کرده و گونه های دورگه متولد شدند. این باعث شد که مخزن ژن خالص جغدهای خالدار کاهش یابد. جمعیت جغدهای خالدار شمالی نیز در چند دهه گذشته به شدت کاهش یافته است و اکنون در فهرست گونه های در معرض خطر قرار گرفته است. به همین دلیل، FWS موظف است به حفاظت از این گونه کمک کند.

آمریکا می خواهد حدود نیم میلیون جغد مهاجم را برای نجات گونه های بومی بکشدجغد خالدار کالیفرنیا با نام علمی Strix occidentalis occidentalis

FWS اکنون آخرین استراتژی مدیریت جغد خود را پس از تکمیل فرآیند نظرات عمومی منتشر کرده است. این اسناد نشان می دهد که آژانس در نظر دارد حدود ۴۵۰۰۰۰ جغد منقطع از جمله هیبریدها را در یک دوره ۳۰ ساله حذف کند. این طرح احتمالا تا پایان سال جاری به طور رسمی تصویب می شود. البته چند ماه پیش گروهی متشکل از حدود ۷۵ سازمان حفاظت از حیات وحش نامه ای سرگشاده نوشتند و این طرح را محکوم کردند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا