اقتصاد جهان

آمریکا یک شرکت اماراتی را به دلیل قرارداد نفتی با روسیه تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) روز پنجشنبه در سایت خود اعلام کرد که یک شرکت ثبت شده در امارات متحده عربی را به دلیل قراردادهای نفتی با روسیه تحریم کرده است.

هلدینگ Hennesea که مقر آن در ابوظبی است و ۱۷ کشتی فله بر و نفتکش با پرچم لیبریا به دلیل نقض سقف قیمت نفت روسیه توسط گروه هفت و اتحادیه اروپا در لیست سیاه تحریم ها قرار گرفته اند.

به گفته وزارت خزانه داری ایالات متحده، هلدینگ هنسی مالک کشتی هایی است که گفته می شود در انتقال نفت خام روسیه به قیمت بیش از ۶۰ دلار در هر بشکه نقش داشته اند. OFEC مدعی شد که کشتی های این شرکت اماراتی بارها با بنادر روسیه تماس گرفته اند.

اگرچه مقامات ایالات متحده قراردادها یا معاملات تجاری با کشتی های تحریم شده را ممنوع کرده اند، اما مجوزی کلی صادر کرده اند که به برخی از معاملات تجاری با کشتی ها تا ۱۷ آوریل اجازه می دهد.

در این گزارش آمده است: پهلوگیری در بندر و لنگر انداختن ایمن این گونه شناورها که شخص یا نهاد مشخص شده در این مجوز در آن حق مالکیت دارد و حفظ سلامت یا ایمنی خدمه هر یک از این شناورها. عبارتند از تحریم «کشتی یا تعمیرات اضطراری» در این فرآیند گنجانده شده است.

سقف قیمت صادرات نفت روسیه از طریق دریا توسط اتحادیه اروپا و کشورهای گروه در دسامبر ۲۰۲۲ اعلام شد و به دنبال آن محدودیت‌های مشابهی برای صادرات محصولات نفتی روسیه اعمال شد.

این ممنوعیت، شرکت‌های غربی را از ارائه بیمه و سایر خدمات برای محموله‌های نفت خام روسیه منع می‌کند، مگر اینکه محموله به قیمت ۶۰ دلار یا کمتر در هر بشکه، کمتر از قیمت فعلی بازار خریداری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا