اخبار اقتصاد ایران

آموزش و پرورش گیلان در معرفی املاک مازاد به سراغ املاک روستایی و با ارزش پایین می رود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: آموزش و پرورش استان دارای اموال مازاد ارزشمندی است که در صورت معرفی آنها در فرآیند تولید، منافع ارزنده ای برای توسعه و امنیت فضاهای آموزشی استان به همراه خواهد داشت. ”

ایران تحلیل علیرضا نوروزی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان در گفتگو با فارس اظهار داشت: در راستای تولید املاک مازاد طی ۳ سال گذشته با تلاش دستگاه های اجرایی استان گیلان توانسته ایم ۲۴ ملک به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد تومان تملک کنیم. فروش برای تامین منابع

وی بیان کرد: ارزش کل ۲۶ ملک مازاد دارای پروانه فروش در سال جاری تقریباً ۳۰۰ میلیارد تومان است که املاک آموزشی حدود ۲۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

نوروزی ادامه داد: متاسفانه شواهد حاکی از آن است که آموزش و پرورش استان علیرغم اعتقاد به مقوله بهره وری، در معرفی املاک مازاد خود به سراغ املاک روستایی و بعضاً کم ارزش می روند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: از ۵ ملک آموزشی که مجوز فروش دریافت کرده اند، متأسفانه در مقوله تغییر کاربری مشکل وجود دارد و حتی یک ملک قرار است مجدداً به بهره برداری آموزشی برسد. .

وی گفت: در آئین نامه تولید، موضوع معرفی اموال از سوی مسئولان اولویت دارد و باید به صورت داوطلبانه اموال منجمد و مازاد خود را معرفی کنند، اما در خصوص اموال ارزشمند آموزشی، اعزام همکاران امور اقتصادی و دارایی استان. منجر به شناسایی این ویژگی شده است

علیرضا نوروزی در پایان گفت: گیلان برای بهره مندی موثرتر از این فرصت نیازمند تلاش و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی استان به ویژه آموزش و پرورش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا