فناوری

آپدیت ۱۱ سالگی تلگرام منتشر شد؛ سوپر کانال و کانال‌های اشتراکی برای کسب درآمد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

امروز ۱۴ آگوست، یازدهمین سالگرد تولد تلگرام است. از آگوست ۲۰۱۳، این شرکت می‌گوید که صدها ویژگی جدید را ارائه کرده و به نزدیک به ۱ میلیارد کاربر بدون بودجه بازاریابی رسیده است. این پیام رسان محبوب اکنون آپدیت جدیدی منتشر کرده است که عمدتاً برای صاحبان کانال ها و تولیدکنندگان محتوا مفید خواهد بود.

طبق اعلام تلگرام، در آپدیت جدید این پیام رسان به ۲ ویژگی Star Reactions و Star Subscriptions مجهز شده است که از طریق آن ها کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا و صاحبان کانال ها آسان می شود. اکنون کاربران می توانند مستقیماً از کانال ها و تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه خود با ویژگی جدید Star Reactions پشتیبانی کنند.

تلگرام می گوید که از این پرداخت ها هیچ کارمزدی دریافت نمی کند و ۱۰۰ درصد امتیاز به صاحبان کانال تعلق می گیرد که سپس می توانند ستاره ها را به ارز دیجیتال TonCoin تبدیل کنند.

ویژگی های جدید آپدیت یازدهمین سالگرد تلگرام

برای فعال کردن Star Reactions در پست‌های خود، صاحبان کانال باید به تنظیمات کانال، بخش Reactions رفته و Paid Reactions را فعال کنند. در هر پست میزان امتیاز به اعضای کانال نشان داده می شود، البته ادمین کانال می تواند این گزینه را خاموش کند تا در صورت تمایل به حفظ حریم خصوصی، میزان امتیاز عمومی نباشد.

یکی دیگر از ویژگی های تلگرام کانال های اشتراک یا اشتراک ستاره ها است. تولیدکنندگان محتوا اکنون می توانند لینک های دعوت ویژه ای ایجاد کنند که امکان عضویت در کانال را در ازای اشتراک ماهانه ستاره های تلگرام فراهم می کند. برای ایجاد لینک پولی به تنظیمات کانال، قسمت Channel Type رفته و در قسمت Manage Invite Links لینک جدیدی ایجاد کنید و گزینه Require Monthly Fee را فعال کنید.

همچنین ربات‌های ادمین می‌توانند مطالبی مانند فیلم و عکس را برای اعضای خود منتشر کنند، اما برای دیدن آن محتوا، کاربران باید مبلغ مشخصی ستاره تلگرام بپردازند. به گفته تلگرام، وقتی صاحبان کانال می خواهند ستاره های خود را به تون کوین تبدیل کنند، تلگرام هزینه ای دریافت نمی کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید تلگرام این است که اکنون مدیران کانال می‌توانند هر زمان که بخواهند با کلیک بر روی عکس پروفایل خود در کادر پایین، پست‌هایی را از پروفایل شخصی خود یا اکانت کانال دیگری ارسال کنند. تلگرام این قابلیت را Super Channel می نامد و برای فعال سازی آن باید در تنظیمات کانال به قسمت Administrators رفته و گزینه Sign Messages را فعال کنید.

در نسخه جدید تلگرام در iOS، کاربران می توانند در تب های مجزای مرورگر تلگرام مطالب را با فرمت های مختلف مانند pdf، xls یا docx باز کنند تا بتوانند به راحتی بین فایل ها و چت های خود حرکت کنند.

این آپدیت در حال حاضر برای تمامی کاربران iOS در دسترس است. Google Play در حال حاضر روی نسخه اندروید کار می کند و بعداً در دسترس خواهد بود. اما کاربران اندروید می توانند آن را مستقیماً از وب سایت تلگرام دریافت کنند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا