فناوری

آپدیت iOS 18.1 منتشر شد؛ هوش مصنوعی بالاخره به آیفون آمد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سرانجام، آپدیت iOS 18.1 برای عموم منتشر شد و اکنون هوش مصنوعی اپل، Apple Intelligence، در اختیار دارندگان سری های آیفون ۱۵ پرو، ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۶ قرار گرفته است. البته برخی از ویژگی های مورد انتظار مانند سیری پیشرفته هنوز وجود ندارد و باید در به روز رسانی های بعدی منتظر آنها باشیم. در ادامه به ویژگی های جدید و جالب آپدیت iOS 18.1 می پردازیم.

ویژگی های جدید هوش مصنوعی در آپدیت آیفون iOS 18.1

یکی از قابلیت های کاربردی Apple Intelligence در آپدیت جدید Writing Tools است که به شما اجازه می دهد متن های خود را تصحیح یا لحن آن ها را تغییر دهید. این ویژگی در هر جایی که بتوان متن را تایپ کرد در دسترس است. شما می توانید از این قابلیت در تمام برنامه های اپل مانند سافاری، یادداشت ها، ایمیل، پیام ها و اکثر برنامه های شخص ثالث استفاده کنید. همچنین با Writing Tools می توانید قالب بندی متن را تغییر دهید یا در جدول قرار دهید.

یکی دیگر از کاربردهای پرکاربرد هوش مصنوعی اپل در بخش اطلاع رسانی است. Apple Intelligence به طور خودکار خلاصه ای از محتوای یک پیام را در اعلان به شما نشان می دهد و دیگر فقط قسمت های اولیه یک پیام را نخواهید خواند.

همچنین با آپدیت آیفون خود به iOS 18.1 قابلیت جذاب Image Clean Up در اختیار شما قرار می گیرد. این قابلیت به شما امکان می دهد اشیاء موجود در عکس را حذف کنید. برای استفاده از آن، فقط یک عکس را باز کنید، روی گزینه Edit ضربه بزنید و ابزار Clean Up را در نوار پایین افق میهن کنید.

یکی دیگر از کاربردهای Apple Intelligence در اپلیکیشن Gallery این است که می توانید صحنه ای از عکس یا ویدیو را در نوار جستجو توصیف کنید و هوش مصنوعی آن را برای شما پیدا خواهد کرد. همچنین با قابلیت Photo Memories می توانید با نوشتن جمله ای مانند «تصاویری که در آن من با سگم هستم» همه مطالب مرتبط را با هم جمع آوری کنید و با افق میهن موسیقی یک کلیپ ویدیویی خاطره انگیز از آنها بسازید.

یکی از تغییرات به ظاهر کوچک اما مفید Apple Intelligence، پاسخ های پیشنهادی هنگام نوشتن پیامی است که در بالای صفحه کلید ظاهر می شود. با کلیک بر روی پاسخ آماده، متن در فیلد ظاهر می شود و می توانید قبل از ارسال آن را تغییر داده یا ویرایش کنید.

در قسمت فوکوس گزینه جدیدی به نام Reduce Interruptions اضافه شده است. با افق میهن آن، دیگر نیازی به تنظیم دستی افرادی که در لیست سیاه هستند یا پیام های چه کسانی به شما نشان داده می شوند را ندارید. به عبارت دیگر، شما یک Do Not Disturb هوشمند خواهید داشت.

همچنین رابط کاربری سیری در آپدیت iOS 18.1 تغییر کرده است اما همچنان به چت بات ChatGPT دسترسی نخواهید داشت و باید تا iOS 18.2 صبر کنید. به طور کلی، Image Playground و Genmoji، Siri هوشمندتر و هوش بصری (برای سری آیفون ۱۶) در iOS 18.2 منتشر خواهند شد.

ویژگی های جدید AirPods Pro و Apple Watch

اگر AirPods Pro 2 دارید، با آپدیت جدید اپل، می توانید از این AirPods به عنوان یک سمعک پیشرفته استفاده کنید. با تنظیم این ویژگی، ابتدا یک تست شنوایی سنجی معتبر با کمک آیفون گرفته می شود. این به AirPods اجازه می دهد تا صداهای خاص مورد نیاز کاربر را تقویت کند.

به گفته دکتر Sumbul Desai، مدیر Apple Health، هنگام گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و برقراری تماس تلفنی، بدون نیاز به تغییر دستی هیچ تنظیماتی، نمایه شنوایی شما به طور خودکار بر روی تمام دستگاه های شما اعمال می شود.

طبق آزمایشات اولیه، این ویژگی در موارد کم شنوایی خفیف تا متوسط ​​به خوبی کار می کند، اما کسانی که شنوایی بسیار ضعیفی دارند همچنان باید از سمعک های سنتی استفاده کنند.

همچنین اگر صاحب اپل واچ سری ۹، سری ۱۰ یا اپل واچ اولترا ۲ هستید، با آپدیت جدید، ساعت شما می تواند اطلاعاتی در مورد آپنه خواب احتمالی جمع آوری کند. البته برای تشخیص آپنه خواب، خواب شما باید ۱۰ شب ارزیابی شود. پس از آن، داده ها هر ۳۰ روز تجزیه و تحلیل می شوند. همچنین پس از دریافت به‌روزرسانی، باید این ویژگی را در برنامه Apple Health فعال کنید.

سایر ویژگی های آپدیت iOS 18.1

یکی از تغییرات جزئی iOS 18.1 مربوط به قسمت Control Center است. با آپدیت اصلی iOS 18، کاربران آیفون توانستند مرکز کنترل را شخصی سازی کرده و موقعیت آیکون ها را تغییر دهند. حال اگر می خواهید Control Center خود را ریست کنید کافیست در Settings به قسمت Control Center رفته و بر روی گزینه new Reset Control Center کلیک کنید.

همچنین اکنون می توانید یک تماس تلفنی یا تماس صوتی FaceTime را ضبط کنید. برای انجام این کار، هنگام برقراری تماس، باید روی دکمه ضبط در قسمت بالا سمت چپ ضربه بزنید. با کلیک بر روی این گزینه به شما و طرف مقابل گفته می شود: “این تماس ضبط می شود” و سپس صدای بوق را می شنوید. ضبط تماس در بخش ضبط تماس یادداشت ها موجود است. همچنین در صورتی که Apple Intelligence را فعال کرده باشید، متن مکالمه را مشاهده خواهید کرد.

در آیفون ۱۶، دکمه کنترل دوربین اکنون به شما امکان می دهد با یک ضربه بین دوربین های جلو و عقب جابجا شوید.

همچنین با آپدیت جدید می توانید آهنگ هایی را که در Apple Music گوش می دهید در TikTok به اشتراک بگذارید. برای این کار باید انگشت خود را روی یک آهنگ، لیست پخش یا آلبوم نگه دارید و روی گزینه Share ضربه بزنید. سپس TikTok را افق میهن کنید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن را به عنوان یک ویدیو، عکس یا پیام به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا