اقتصاد جهان

آژانس فیچ رتبه اعتباری اوکراین را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، فیچ ریتینگ اعلام کرد که رتبه بدهی بلندمدت ارز خارجی اوکراین (LTFC IDR) را از «CC» به «C» کاهش داده است.

در اصطلاح اقتصادی، «نقض» به معنای ناتوانی یا عدم تمایل بدهکار برای بازپرداخت به موقع بدهی خود است. این حالت معمولاً برای وام، اوراق قرضه و سایر تعهدات مالی استفاده می شود.

در بیانیه این آژانس آمده است: «کاهش رتبه نکول بلندمدت ناشران ارز خارجی اوکراین منعکس کننده دیدگاه فیچ است که توافق اصولی در ۲۲ ژوئیه بین دولت (کشور) و برخی دارندگان اوراق قرضه یورو… شروع یک فرآیند است.” صفحه نمایش شبیه به تنظیمات پیش فرض است.

به گفته فیچ، توافق اوکراین با طلبکاران خارجی از نظر معیارهای ارزش گذاری اوکراین یک «مبادله بدهی مضطرب» (DDE) است، زیرا شامل کاهش قابل توجه سرمایه و نرخ بهره و همچنین تمدید سررسید می شود.

در ۲۲ ژوئیه، دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که رهبری این کشور با کمیته دارندگان اوراق قرضه اوکراین در مورد تجدید ساختار بدهی خارجی به توافق رسیده است.

به گفته وی، این توافق به کی یف اجازه می دهد تا ۱۱.۴ میلیارد دلار از بدهی خارجی خود را در سه سال آینده و ۲۲.۷۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۳ پس انداز کند.

نخست وزیر اوکراین افزود: این توافق منابع مالی را برای بهبود قابلیت های دفاعی آزاد می کند.

کیف در حال حاضر به کمک های خارجی برای ادامه فعالیت دفاتر دولتی خود و پرداخت حقوق کارمندان خود متکی است. ارتش اوکراین تقریباً به طور کامل به پول خارجی متکی است و این کشور تنها پس از تصویب بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری توسط کنگره ایالات متحده در ماه آوریل توانست از نکول خارج شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا