محیط زیست

آژیر قرمز آلودگی هوا در یاسوج به صدا در آمد/ پاک‌ترین هوا سهم ایلام شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز – یکشنبه سیزدهم خرداد – بیندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، حس می کنیم. از این رو خبرگزاری ایران تحلیل به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخته است. .

بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارند.

در همین راستا سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه کلانشهر یاسوج با شاخص ۱۸۶ در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار دارد در حالی که روز گذشته شهرهای زاهدان و همدان در چنین وضعیتی ثبت شده بودند.

شایان ذکر است امروز وضعیت کیفی هوای کلانشهرهای کرج با شاخص ۱۳۵، تهران با شاخص ۱۱۴ و زنجان با شاخص ۱۴۰ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارند، به طوری که دیروز شهرهای اهواز، زنجان و اراک در مداری ناسالم (نارنجی) قرار داشتند. ثبت شد

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه کلانشهر اصفهان با شاخص ۸۷، بوشهر با شاخص ۵۴، مشهد با شاخص ۶۷، بجنورد با شاخص ۹۲، اهواز با شاخص ۹۳، سمنان با شاخص شاخص ۷۶، زاهدان با شاخص ۷۴، قم با شاخص ۸۷، کرمان با شاخص ۵۸، کرمانشاه با شاخص ۵۳ و اراک با شاخص ۷۲ شرایط جوی سالم (زرد) هستند.

لازم به یادآوری است دیروز ایستگاه دوازدهم خرداد در شهرهای تبریز، اردبیل، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، بجنورد، سمنان، قم، سنندج، کرمان، کرمانشاه و یاسوج وضعیت هوا سالم بود. رنگ زرد).

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای امروز سازمان حفاظت محیط زیست، سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۴۹، اردبیل با شاخص ۴۸، ایلام با شاخص ۱۸، بیرجند با شاخص ۴۳، شیراز با شاخص ۴۰، سنندج با شاخص ۴۶، همدان با شاخص ۳۹ و یزد با شاخص ۴۰ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند اما دیروز شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز و یزد به ثبت رسیدند. در وضعیت تمیز (سبز).

به این ترتیب امروز وضعیت کیفی هوای کلانشهرهای ارومیه، شهرکرد، قزوین، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است به طوری که شهرهای شهرکرد، قزوین، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری. و بندرعباس هم دیروز ضبط نشد. .

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند. اما یک شهر ناسالم (قرمز)، سه شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۱ شهر سالم (زرد)، هشت شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده شامل شدند، در حالی که دیروز دو شهر ناسالم (قرمز)، سه شهر ناسالم (نارنجی). ۱۵ شهر سالم (زرد)، چهار شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون اطلاعات ثبت شده.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا