محیط زیست

آژیر قهوه‌ای در بجنورد به صدا درآمد/ پاک‌ترین هوا با شاخص ۱۶ سهم ارومیه است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوا در کلان شهر بجنورد با شاخص ۵۰۰ در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) قرار دارد در حالی که دیروز هیچ یک از شهرستان ها در چنین وضعیتی قرار نداشتند.

در همین راستا سنجش کیفیت هوای امروز در شهرهای مشهد با شاخص ۱۷۷ و اصفهان با شاخص ۱۶۴ در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار دارد، این در حالی است که دیروز هیچ یک از شهرها در مدار ناسالم (قرمز) قرار نداشتند.

شایان ذکر است اندازه گیری کیفیت هوا در ایستگاه های مترو اهواز با شاخص ۱۴۸ و یزد با شاخص ۱۱۲ در مدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد اما دیروز شهرهای اصفهان، تهران و اهواز در شرایط ناسالم قرار داشتند. (نارنجی).

بر اساس اعلام سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز کلان شهرهای کرج با شاخص ۶۷، بوشهر با شاخص ۷۴، تهران با شاخص ۷۶، شهرکرد با شاخص ۹۵، زنجان با شاخص شاخص ۵۹، سمنان با شاخص ۸۹، زاهدان با شاخص ۹۹، قم با شاخص ۷۷، سنندج با شاخص ۵۲، کرمان با شاخص ۵۸، کرمانشاه با شاخص ۸۹، یاسوج با شاخص شاخص ۵۵، اراک با شاخص ۹۳ و همدان با شاخص ۷۹ وضعیت هوا سالم (زرد) است.

لازم به یادآوری است که اندازه گیری کیفیت هوا در روز گذشته چهارمین روز بود مرداد در کلانشهرهای کرج، بوشهر، شهرکرد، مشهد، بجنورد، سمنان، زاهدان، قم، سنندج، کرمان، کرمانشاه، اراک، بندرعباس، همدان و یزد در هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های شهرهای تبریز با شاخص ۲۹، ارومیه با شاخص ۱۶، بیرجند با شاخص ۴۸، شیراز با شاخص ۳۹، قزوین با شاخص ۲۷، رشت با شاخص ۴۴ و بندرعباس با شاخص ۴۴ در وضعیت پاکی قرار دارند. (سبز)، اما دیروز شهرهای ارومیه، ایلام، بوشهر، بیرجند، سمنان، شیراز، یاسوج و رشت در وضعیت پاک (سبز) به ثبت رسیدند.

لازم است بدانید امروز ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای اردبیل، ایلام، گرگان، خرم آباد و ساری ثبت نشده است، در حالی که دیروز شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام، قزوین، گرگان، خرم آباد و ساری بدون داده بودند. .

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند، بلکه یک شهر بسیار خطرناک ( قهوه ای)، دو شهر ناسالم (قرمز). دو شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۴ شهر سالم (زرد)، هفت شهر پاک (سبز)، پنج شهر بدون داده ثبت شدند، به طوری که دیروز سه شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۵ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (شهر) سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا