ترندهای روز

آیا آب برنج، کاهنده وزن است؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ترند این روزها در شبکه های اجتماعی رایسزمیک برای کاهش وزن است که در فضای مجازی بین کاربران دست به دست می شود. طرفداران این روش ادعا می کنند که با آب برنج می توان به کاهش وزن دست یافت، اما کارشناسان کمتر متقاعد شده اند.

این شامل خیس کردن برنج نپخته در آب، سپس دور ریختن دانه ها و نوشیدن آب است. نشاسته های مقاوم موجود در این نوشیدنی به سرکوب اشتها کمک می کند، به خصوص زمانی که اول صبح مصرف شود. یا اینطور است که طرفداران آن ادعا می کنند، اما کارشناسان کمتر متقاعد شده اند.

“شما می توانید دی سرکار، متخصص تغذیه بالینی، چنین ترفندهایی را “اثر دارونما” می داند.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد آب برنج می تواند اشتها را سرکوب کند یا بر متابولیسم اثر بگذارد.

آب برنج آب لیمو غنی از آنتی اکسیدان می تواند آبرسان باشد، اما نمی تواند کاری را که یک دارو انجام می دهد انجام دهد.

شما به سادگی نمی توانید Ricezempic را با یک آگونیست گیرنده GLP-1 مانند Ozempic مقایسه کنید.

اگر آب برنج اول صبح خورده شود ضرری ندارد «تا زمانی که جایگزین غذا نباشد و همچنین انتظار معجزه نداشته باشید». به طور کلی، رژیم غذایی متعادل، استرس کمتر، ورزش بدنی و رابطه سالم با غذا، همگی برای کاهش وزن طولانی مدت موثر هستند.

لازم به ذکر است که Ricezempic اولین جایگزین Ozempic نیست که توسط کاربران شبکه های اجتماعی “کشف” شده است. اوایل امسال دستور پختی به نام Oatzempic به دلیل داشتن فیبر بالا برای کاهش اشتها و کاهش وزن در سراسر جهان منتشر شد که شامل مخلوط کردن نصف فنجان جو در یک فنجان آب و سپس تهیه نصف لیموترش است که باید مصرف شود. با معده خالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا