فناوری

آیا آیفون ۱۵ همچنان مشکل داغ‌شدن دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

زومیت: آیا آیفون ۱۵ با وجود به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار iOS همچنان مشکل گرما دارد؟

پس از آنکه اپل پاییز گذشته گوشی های سری آیفون ۱۵ را عرضه کرد، برخی از کاربرانی که زودتر به این گوشی ها دسترسی داشتند با مشکل گرمایش آن ها مواجه شدند و این موضوع را از طریق شبکه های اجتماعی مطرح کردند.

اپل به سرعت یک به روز رسانی نرم افزاری را برای رفع مشکل گرما منتشر کرد. با این حال، پس از گذشت چندین ماه، برخی از دارندگان آیفون ۱۵ همچنان از داغ شدن دستگاه خود شکایت داشتند.

یکی از کاربران Reddit گفت: دقت کنترل کیفیت اپل به شدت کاهش یافته است. کاربر دیگری گزارش داد: “آیفون ۱۵ پرو مکس من حتی زمانی که از آن استفاده نمی کنم گرم می شود.”

شخص دیگری مشکل را تایید کرد و نوشت: “آیفون ۱۵ پرو مکس من داغ می شود و باتری به سرعت تخلیه می شود.”

اقدام اپل چه بود؟

در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶ مهر ۱۴۰۲)، سازنده آیفون و مک بوک با انتشار به روز رسانی ادعا کرد که باگ ناشی از راه اندازی اولیه که دلیل اصلی گرم شدن بیش از حد گوشی ها بود، برطرف شده است.

کوپرتینویی ها اعلام کردند: ما دلایل متعددی را شناسایی کرده ایم که ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد آیفون شده باشد. دمای تلفن ممکن است در روزهای اول پس از راه‌اندازی یا بازیابی دستگاه به دلیل بسیاری از فعالیت‌های در حال اجرا در پس‌زمینه افزایش یابد.

آیا به روز رسانی سیستم عامل واقعا مشکل را حل کرد؟؟

با وجود چندین به روز رسانی iOS 17، برخی از کاربران آیفون ۱۵ هنوز از گرم شدن بیش از حد شکایت دارند. جالب اینجاست که اپل به طور غیرمستقیم این موضوع را تایید کرد و عملکرد آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس در دمای بالاتر از آیفون های قبلی را “رفتار مورد انتظار” نامید. بنابراین، مشکل گرمای آیفون ۱۵ همچنان وجود دارد. اما نه به شدت قبل.

مشکل برگشت گرمای آیفون با iOS 17.2.1; آپدیت جدید را نصب نکنیداز

به نظر می رسد غول فناوری کوپرتینویی قصد دارد با استفاده از گرافن در آیفون ۱۶ مشکل حرارتی گوشی های خود را به طور کامل حل کند. مشکلی که در نهایت با نرم افزار قابل حل نبود. باید دید استفاده از گرافن چقدر بر قیمت آیفون ۱۶ سری تاثیر می گذارد.

کارشناسان می گویند: گرافن هادی بسیار مناسب برای گرما و الکتریسیته است و قابلیت جذب نور جالبی دارد، قابلیت های این ماده می تواند دنیا را تغییر دهد و گرافن ظرفیت نامحدودی برای استفاده در هر صنعتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا