ارزهای دیجیتال

آیا ارز دیجیتال ریپل ارزش خریدن دارد؟



به گزارش افق میهن،

به گزارش افق میهن، در تحلیل ارزش ارزهای دیجیتال علاوه بر تحلیل تکنیکال باید به اخباری که پیرامون این ارز دیجیتال منتشر می شود نیز توجه کرد، زیرا علاوه بر عرضه و تقاضا، فضای روانی حاکم بر بازار نیز وجود دارد. بر ارزش گذاری ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد.

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده باعث سقوط ریپل شد

سیاوش علی احمدی، کارشناس حوزه فناوری و بلاک چین در پاسخ به سوال افق میهن مبنی بر اینکه آیا ارزش خرید ارز دیجیتال ریپل را دارد یا خیر، گفت: رفتار ارز دیجیتال ریپل همیشه شبیه آلت کوین های محبوب در بازار بوده است. دوره های گذشته مانند بیت کوین و اتریوم. اما آنچه برای ریپل در خارج از بازار ارزهای دیجیتال اتفاق افتاد، پرونده دادگاه با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بود. زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ادعا کرد که ریپل بدون پشتیبانی ارزش خود را افزایش می دهد. بنابراین، این شکایت و پرونده قضایی باعث شد ارزش ریپل به شدت کاهش یابد و از محدوده بیش از ۲ دلار به ۴۰ سنت سقوط کند.

وی ادامه داد: طبق داستان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که همچنان ادامه دارد، رفتار ریپل برخلاف روال عادی که نشان دهنده رفتار بیت کوین است، از ساختار خود خارج شده و رفتار نزولی از خود نشان داده است که نشان دهنده یک رفتار نزولی است. روند نزولی اکنون این رفتار نزولی محو شده است و در محدوده فعلی حذف می شود و این نشانه آن است که راپل امسال به اوج های جدیدی خواهد رسید.

کف قیمت در حال کاهش نیست و آماده جهش است

علی احمدی اظهار داشت: به نظر من، ارز دیجیتال ریپل در ماه گذشته در مقاطعی به کف قیمتی خود رسیده است و هرگز به این کف قیمتی برنمی‌گردد و به سقف‌های جدید نخواهد رسید. اندیکاتور RSI نشان می دهد که ارز دیجیتال ریپل برای مدت طولانی در محدوده خاصی نوسان داشته و نشان داده است که با هر کاهش نسبی قدرت خود را از دست نداده و به نوبه خود توانسته به سقف جدیدی برسد.

رشد ۵۰ درصدی در دو هفته

وی افزود: در اواسط ماه گذشته که شاهد کف قیمتی بیت کوین بودیم، ریپل نیز به کف قیمتی ۴۰ سنت رسید و اکنون به ۶۱ سنت رسیده است، رشد ۵۰ درصدی در حالی که بیت کوین چنین رشدی نداشت. رشد ریپل حتی باعث شد که ارزش بازار آن یک پله افزایش یابد و آن را بالاتر از دوج، کاردانو، شیبا و تون قرار دهد.

احتمال رشد پنج برابری ارز دیجیتال ریپل

این کارشناس بلاک چین در پیش بینی خود گفت: به نظر می رسد در ابتدای ماه اوت، هفته آینده، ریپل به حد معمول خود در محدوده یک تا دو دلار خواهد رسید . زیرا اگر ریپل بتواند به مرز ۳ دلار و بالاتر برسد، می تواند حداقل رشد ۵ برابری را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان بیاورد. اگر کسی بخواهد همان رشد را از بیت کوین انتظار داشته باشد، بیت کوین باید به بیش از ۳۰۰۰۰۰ دلار برسد تا چنین سودی برای مشتریان خود ایجاد کند.

ریپل می تواند به بیش از ۷ دلار برسد

سیاوش علی احمدی در پاسخ به این سوال که ریپل در ATH بعدی به چه محدوده قیمتی می‌رسد، گفت: «پیش‌بینی‌های من نشان می‌دهد که ریپل تا اواسط آگوست به سقف نسبی خود می‌رسد که نزدیک به ۲ دلار است که حدوداً چهار برابر قیمت فعلی است . البته باید توجه داشت که وضعیت ارزش ریپل تنها مبتنی بر عرضه و تقاضا نیست و جو روانی ایجاد شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تاثیر زیادی در افزایش و کاهش ارزش ریپل دارد. اگرچه شایعاتی مبنی بر پیروزی رپیل در دادگاه وجود دارد، اما این پیشروی می تواند مشکل ساز باشد. اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در آینده حاشیه جدیدی برای راپیل ایجاد نکند، این ارز ممکن است به محدوده قیمتی بیش از ۷ یا ۹ دلار برسد.

وقتی از او پرسیده شد که چقدر طول می کشد تا به محدوده قیمت ۷ دلار برسد، او پاسخ داد: اگر دادگاه در بازار ریپل اختلال ایجاد نکند، این ارز دیجیتال باعث ایجاد اختلال در بازار ریپل می شود. مهر می تواند به محدوده بالای ۷ دلار برسد. ناگفته نماند که این اعداد حاصل تحلیل تکنیکال است، اما در دنیای ارزهای دیجیتال، تحلیل تکنیکال به تنهایی رفتار بازار را نشان نمی دهد و اخبار خارج از این بازار نیز بر رفتار ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد.

کدام محدوده برای خرید مناسب است؟

علی احمدی در پاسخ به این سوال که چه محدوده قیمتی برای خرید ارز دیجیتال ریپل مناسب است، پاسخ داد: محدوده قیمتی ۶۰ سنت و حداکثر ۶۵ سنت محدوده قیمتی مناسبی است که می توان برای سود بیشتر ریسک کرد. اما منطقه ای که خرید را حتما توصیه می کنم منطقه زیر ۵۵ سنت است. به طور کلی، قیمت خرید در محدوده ۴۰ تا ۵۵ سنت، محدوده عالی، ۵۵ تا ۶۰ سنت، محدوده خوبی و ۶۰ تا ۶۵ سنت، محدوده خرید قابل قبولی است. اما نکته مهم این است که اگر نوسان قیمت در تحلیل تکنیکال آتی به زیر ۵۰ سنت برسد، تحلیل فعلی برای رشد ریپل قابل قبول نیست و حاکی از تجدید روند نزولی است و ممکن است رشد ریپل به زودی اتفاق نیفتد. با این حال، بسیار بعید است که به زیر ۵۰ سنت برسد.

وی ادامه داد: به شخصه حتما زیر ۶۰ سنت خرید می کنم، هنوز هم دوست دارم خرید کنم و در نهایت سعی می کنم قبل از عبور از محدوده ۶۵ سنت خرید کنم. زیرا پیش بینی نشان می دهد که اگر رپیل قیمت ۶۵ سنت را رد کند، روند صعودی بزرگی خواهد داشت.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال افق میهن بخوانید.

سلب مسئولیت: برای همه روشن است که ورود به معاملات در هر نوع بازاری الزامی است دانش و تجربه کافی است. این گزارش افق میهن صرفاً در راستای تحلیل داده ها و اخبار مربوطه می باشد و این مجموعه هیچ گونه پیشنهادی را برای هر نوع تراکنش به خوانندگان عزیز ارائه نمی دهد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا