ترندهای روز

آیا امیر تتلو آزاد می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در ادامه گفت و گو با این حقوقدان را می خوانید:

* خبر محکومیت امیرحسین مقصودلو (تتلو) به زندان منتشر شد. ارزیابی شما از این حکم چیست؟

قطعا تا قطعی شدن حکم اجرا نمی شود. به احتمال زیاد وکیل این متهم با تصمیم درست دلایل موجهی برای تبرئه وی به دادگاه تجدیدنظر ارائه خواهد کرد و به احتمال زیاد مجازات تخفیف خواهد یافت. این موضوع را بدون توجه به اینکه متهم را دوست داریم یا کلام و آهنگ های او را باید بیان کنیم. متهم حق دفاع از خود را دارد و بهترین دفاع برای این فرد توجه به وضعیت روحی اوست. به نظر می رسد موضوع معافیت از مسئولیت کیفری به دلیل عدم سلامت روان نکته مهمی است که دادگاه بدوی باید به آن توجه می کرد و با توجه به اینکه تتلو ظاهراً در آسایشگاه و زیر نظر روانپزشک معالجه می شد. حکم قطعی را می توان منتفی دانست. مرتکب اشتباه شده عیب این است که طبق قانون مجازات اسلامی افراد با توجه به سلامت روانی و آگاهی از نتایج جرمی که مرتکب شده اند و مسئولیت کیفری خود مجازات می شوند و احتمال شکستن احکام سنگینی وجود دارد. شنیده شده است.

* یعنی ممکن است این خواننده آزاد شود؟

با توجه به اینکه اتهامات تتلو به قدری جدی است که وی مشمول صدور قرار بازداشت موقت می شود، شاید نتوان گفت که حامیان وی تا صدور حکم نهایی منتظر آزادی وی خواهند بود، اما دادگاه طبق قانون این اختیار را دارد. شرایط متهم و محتویات پرونده. قرار بازداشت موقت باید به اقدامات دیگری مانند قرار وثیقه تغییر کند و امکان آزادی تتلو از بازداشت فراهم شود. در مورد زندان نیز تا زمان قطعی شدن حکم، احتمال آزادی وی وجود دارد و به نظر می‌رسد حکم بدوی، همانطور که گفته شد، با مجازات سنگین ۱۰ سال حبس تعزیری برای تشویق مردم به فساد و فحشا، دعوت به قمار به ۲ سال حبس، فعالیت های تبلیغی خلاف شرع به ۵ سال حبس و توهین به مقدسات تا ۳ سال حبس محکوم می شود. در مرحله تجدیدنظر شکسته می شود و باید منتظر تصمیم تجدید نظر باشیم.

* آیا ممکن است متهم یا وکیل او تجدید نظر نکنند؟

بله شکایت از حکم بدوی حق است و صاحب حق یعنی متهم می تواند بگوید نمی خواهد از این حق استفاده کند. در این صورت می تواند انطباق رای را اعلام کند و دادگاه اختیار دارد با توجه به این تمکین بخشی از مجازات را که معمولاً یک ربع است تخفیف دهد. اما به نظر نمی رسد که صلاح متهم مطابق حکم باشد و حکم بسیار سنگین تلقی می شود.

* چرا رأی اولیه را سنگین می دانید؟

واقعیت این است که ما متن رای را نمی دانیم و مطالب منتشر شده غیر مستند است. حکم کیفری حریم شخصی افراد است و هیچکس حق ندارد از حکم کیفری غیر قطعی خود اطلاع دهد مگر اینکه بخواهد. اما بر اساس شنیده ها، رأی به این صورت صادر شده است. منصفانه نگاه کن سلبریتی که سبک زندگی معمولی ایرانی را ندارد، در استانبول دست به کارهایی زده که در ایران جرم است، اما ممکن است در ترکیه جرم نباشد. آیا این شخص را اینگونه مجازات کنیم؟ به نظر من منصفانه نیست که با مردمی که نباید خیلی جدی گرفته شوند، اینطور رفتار کنیم.

* اما قبول دارید که خیلی ها به خاطر تشویق این متهم به قمار رفتند و ضرر کردند؟

این محتوا در فایل ضبط شده است و ما به آن دسترسی نداریم. این تنها راهی است که می توان گفت انصاف و عدالت این است که هرکس طبق قانون به مردم صدمه بزند باید مجازات شود و خسارات وارده جبران شود. الان نیروی ما به کارخانه های زیان ده مثل خودروسازان نمی رسد، به ساختارهایی که ضررهای میلیاردی به مردم وارد کرده و تورم بالای ۵۰ درصد را به مردم تحمیل کرده اند، نمی رسد. او را تحریک کنید، مجازات کنید و قدرت قانون را به او نشان دهید. اما اگر بخواهیم قوت قانون را به این فرد نشان دهیم، برای اقتصاد ملی و اخلاق عمومی سود چندانی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا