ورزشی

آیا باشگاه استقلال پس از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس، تحریم می‌شود؟

امیررضا واعظ آشتیانی از مدیران سابق استقلال درباره واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس و چالش های تحریمی این مجموعه گفت: بعید می دانم مشکلی برای فعالیت پیش بیاید. اکنون کل کشور ما تحریم شده است. ما هم داریم کارمان را می کنیم. در حوزه ورزش فقط فیفا و EF 30 از وجوه ما بلوکه شده است که آن هم به دلیل چالش بانکی است. فعالیت های ورزشی در ایران ممنوع نیست.

وی افزود: شاید کسب سهمیه و حضور در مسابقات به موضوع تبدیل شود. اکنون باشگاه های EF سی طلبکار هستند. اما در کل این مسائل مانع ورزش نمی شود و شاید مشکلات بانکی مانعی برای آن باشد.

وی در ادامه در خصوص تاثیر محدودیت های تحریمی بر ورزش اظهار داشت: ما شک نداریم که در نهادهای بین المللی سیاست در ورزش دخالت می کند. ما در جودو به بهانه‌های واهی محروم شده‌ایم، زیرا سیاست در این ورزش دخالت می‌کند. واقعیت نشان می دهد که آنها در ورزش دخالت می کنند و متولیان ورزش بین المللی نیز درگیر سیاست هستند.

واعظ آشتیانی درباره واگذاری باشگاه ها به گروه های اقتصادی گفت: از ابتدا که این بحث مطرح شد، پیشنهاد دادم به جای فروش سهام، به سراغ سازمان های مردم نهاد برویم و با برنامه ریزی های چندساله منابع درآمدی ایجاد کنیم و وضعیت را اصلاح کنیم. ساختار تیم ها وقتی شرایط مهیا شد، سهام را در بازار سهام بفروشید. سازمان خصوصی سازی در آن زمان این موضوع را به درستی تشخیص نداد. من تنها کسی بودم که این ایده را داشتم و بعد از نزدیک به سه سال تصمیم گرفتم با فرمول پیشنهادی خود این کار را انجام دهم. اگر سه سال پیش این کار را می کردند، وضعیت بهتر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا